مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از برگزاری همایش پیاده روی ویژه بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت هفته تربیت بدنی خبر داد.

زهرا ابراهیمی گفت:  بانوان نقش اساسی در خانواده و اجتماع دارند و حضور آنها در همایش پیاده روی در واقع انگیزه دادن به آنها برای پرداختن به ورزش بویژه در عرصه همگانی است.

وی بیان کرد: بانوان شاغل همانند سایر بانوان جامعه نیازمند ورزش هستند و با توجه به مشغله‌های کاری باید برای این موضوع وقت و زمان مناسبی قرار دهند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: اختصاص ساعت ورزش برای بانوان شاغل که بخش قابل توجهی از ساعات کاری خود را در محل کار سپری می‌کنند، می‌تواند راهکار موثری در این حوزه باشد.

وی تاکید کرد: ورزش برای تمامی زنان مهم است و سلامت جامعه را تضمین می کند زیرا نبود آن در سبد روزمرگی، باعث افزایش بیماری‌ها، تنش‌های اجتماعی و اختلالات ارتباطی می‌شود که درمانی هزینه بر به دنبال دارد.

ابراهیمی گفت: نظر به اهمیت ورزش دستورالعمل شورای راهبردی توسعه ورزش بانوان با اهتمام اداره کل ورزش و جوانان استان تدوین و به تمام دستگاه های اجرایی و فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: اختصاص زمان و مکان به ورزش بانوان منتج به سلامتی و نشاط اجتماعی در کل جامعه خواهد شد بنابراین توسعه ورزش های همگانی باتوجه به علاقه مندی و استعدادیابی بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی با همکاری هیات های ورزشی نیز انجام می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.