سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از احتمال وقوع سیلاب در استان‌های شمال غربی کشور خبر داد.

حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به احتمال وقوع سیل در شهر‌های شمالی کشور اشاره و اظهار کرد: با توجه هشدار هواشناسی و صدور سطح هشدار نارنجی، طی امروزوفردا شاهد دو مخاطره در بخش‌های مختلف کشور خواهیم بود. مخاطره و سامانه بارشی اول در منطقه شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است که شاهد بارش باران در آن مناطق خواهیم بود و احتمال طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این مناطق متصور است.

وی افزود: در همین رابطه جلسه ستاد بحران در این مناطق به‌ویژه در مناطق شمالی این دو استان تشکیل شده و آماده‌باش به تمام اعضای ستاد‌های مدیریت بحران داده شده و این مناطق از سطح آمادگی مطلوبی برای مقابله با حوادث احتمالی برخوردار هستند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم از نزدیک‌شدن به مسیل‌ها و رودخانه‌ها جدا اجتناب کنند چرا که احتمالاً طغیان آب و ریزش کوه وجود دارد.

ظفری با اشاره به‌احتمال وقوع یک مخاطره در مناطق غربی کشور گفت: احتمال وزش باد شدید و گردوغبار در استان‌های غربی مانند کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی و نوار غربی استان خوزستان و آسیب به سازه‌های ناپایدار و افتادن تابلو‌های تبلیغاتی ناپایدار وجود دارد.

وی اضافه کرد: ستاد‌های مدیریت بحران در استان‌های غربی کشور به حالت آماده‌باش در آمده و از مردم و بیماران و سالمندان می‌خواهیم از تردد‌های غیرضرور در این مناطق اجتناب کنند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار