سند ائتلاف استانی حوزه کودک و نوجوان با عنوان «از طلوع تا تعالی» در گلستان رو نمایی شد.

در مراسم رونمایی از سند ائتلاف استانی حوزه کودک و نوجوان با عنوان «از طلوع تا تعالی»، همچنین از کودکان و نوجوانان گلستانی که حائز رتبه‌های بین المللی و کشوری در برنامه‌های ادبی، فرهنگی، علمی و دینی شده بودند نیز قدردانی شد.

ائتلاف سازمان‌های فرهنگی استان گلستان برای تحقق تمدن نوین اسلامی، یکپارچه سازی تمام برنامه‌های حوزه فرهنگی هنری ادبی اسلامی در حوزه کودک و نوجوان، پشتیبانی و ارتقای برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان، توزیع عادلانه سرانه فرهنگی در سراسر استان از جمله مفاد این سند ائتلافی است.

استاندار گلستان در این مراسم با اشاره به نقش مهم مهد کودک‌ها در رشد و تعالی کودکان گفت: اگر بخواهیم برای رشد و تعالی کشور یک کار انجام دهیم آن یک کار اجرای طرح رشد و تعالی یکپارچه کودکان است.

علی محمد زنگانه افزود این طرح امنیت و سلامت کودک را در اوان کودکی فراهم می‌کند و از آسیب به کودک در سن رشد که سن طلایی است پیشگیری می‌شود.

او گفت: در کشور‌های توسعه یافته از سیستم آموزش زودهنگام در مهد‌ها و پیش دبستانی‌ها بهره می‌برند و اگر می‌خواهیم به رشد و توسعه برسیم باید این سیستم هم در کشور ما هم اجرایی شود.

او افزود: راه اندازی پلیس کودک برای پیشگیری از خشونت علیه کودکان مطالبه‌ای است که باید از سوی همه مطرح تا به آن توجه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.