۳ هزار میلیارد تومان اعتبارات نفت سفر دور دوم رئیس جمهور شهید به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نشست شورای برنامه ریزی از ابلاغ ۱۰۰ درصدی اعتبارات نفت استان خبر داد و گفت: ۳ هزار میلیارد تومان اعتبارات نفت سفر دور دوم رئیس جمهور شهید به استان بوده که همه تحقق یافت و تنها استانی هستیم که اعتبارات نفت کاملا ابلاغ شد.
 
وی به اعتبار استان در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار استان در سال گذشته بوده که هزار و ۲۰۳ میلیارد نقد و ۱۷۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نقدی است.
 
شاهینی عنوان کرد: اعتبارات استانی کفاف به سرانجام رسیدن طرح ها را نمی‌دهد لذا مدیران تلاش کنند امسال در جذب اعتبارات ملی موفق عمل کنند.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم درآمدهای استان از محل های مختلف، ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که اغلب درآمدها مربوط به حوزه مالیاتی است و ضروری است نسبت به جذب این مبلغ اقدام شود.
 
همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی هم گفت: پرداخت‌ تسهیلات به طرح‌های گردشگری، صنعت و جهاد کشاورزی که تا ۳۱ شهریور مهلت بوده و با انقضا مواجه شدند تمدید شد و با پیگیری دستگاه‌ها، مجددا وارد مرحله جذب تسهیلات می شود.
 
عسکری به تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ اشاره و عنوان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۸ سال گذشته است که توزیع دستگاهی می‌شود و به محض اینکه به دستگاه‌ها ابلاغ شود، باید کارگروه‌های تخصصی برای جذب این مبلغ تشکیل شود.
 
استاندار هم در این نشست با تاکید بر گردآوری آمار دقیق‌تر به عنوان زیربنای برنامه‌ریزی بهتر گفت: مقدمات کار قبل از ۱۲ آبان ماه فراهم و تهدیدات لازم اندیشیده شود.
 
رحمانی افزود: سازمان مدیریت بر نحوه اجرای سرشماری نظارت داشته باشد و بعد از آن بلافاصله نتایج سرشماری استخراج و در اختیار بهره برداران قرار گیرد.
 
وی همچنین بر جذب اعتبارات ملی و استانی توسط مدیران تاکید کرد و ادامه داد: یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران جذب اعتبارات ملی و استانی است.
 
رحمانی از اختصاص ۲ هزار میلیارد از محل اوراق اسلامی به بخش آب خبر داد و گفت: هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان هم اعتبارات راه است.
 
استاندار عنوان کرد: ابلاغ ۳ هزار میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور شهید خبر خوبی است، ضمن اینکه دستگاه‌ها اسناد خود را برای جذب هر چه سریعتر این مبلغ ارائه دهند.
 
رحمانی با بیان اینکه اعتبارات در چارچوب‌‌های قانون هزینه و ریالی نباید برگشت بخورد، گفت: براساس نظام درآمد هزینه ، شرکت‌های بزرگ در استان باید حساب و گردش مالی داشته باشند.
 
وی ضمن ابراز نگرانی از درآمدهای پایین کمرگ تاکید کرد در نیمه دوم سال شاهد جذب منابع بیشتری از درآمدها باشیم.
 
استاندار در خصوص احداث شهرک مسکونی در زمین واگذار شده در منطقه مورد دراز بویراحمد بیان کرد: تغییر کاربری زمین تنها با هدف اجرای طرح نهضت ملی باشد در غیر این صورت این مصوبه لغو می شود.
 
رحمانی به تشکیل کمیته قیمت‌گذاری برای خرید زمین طرح نهضت ملی مسکن اشاره و عنوان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن به گونه‌ای عمل شود که بتوانیم برای متقاضیان بیشتری مسکن احداث کنیم.
 
استاندار بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن هستند که ضروری ست هر چه سریعتر مشکل زمین برطرف شود.
 
وی با اشاره به اعتبارات تبصره ۱۸ گفت: برای جدب اعتبارات تبصره ۱۸ تلاش شود.
 
رحمانی با بیان اینکه عمده مشکلات حوزه‌های اقتصادی موضوع سرمایه در گردش بوده اضافه کرد: بانک‌ها منابع تسهیلاتی برای بخش اقتصاد استان را تقویت کنند تا بتوانیم مسائل و مشکلاتی را در جهت اشتغال و سرمایه‌گذاری رفع کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.