به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی با حضور مسئولان استان آیین تجلیل از آتش نشانان شهرداری یاسوج برگزار شد.

 استاندار در آئین تجلیل از آتش نشانان با اشاره به کمبود تجهیزات آتش نشانی گفت: در کمیته بحران و شورای برنامه ریزی استان نیازمندی‌ها بررسی و برای رفع آنها کمک شود.


رحمانی با اشاره به محدودیت اعتبارات عمرانی در کشور افزود: تاکید اعتبارات عمرانی در سطح کشور ۱۱ درصد است که از این اعتبار ۱۰ درصد به اعتبارات استانی تخصیص داده می‌شود که با این اعتبارات مشکلات رفع نمی‌شود.


وی اضافه کرد: برنامه‌ها باید به سمت ایجاد منابع پیش برود و شهرداری یکی از دستگاه‌های درآمد هزینه‌ای است که باید درآمد‌هایش را افزایش دهد.


استاندار استان بیان داشت: مجموعه استانداری هم تلاش می‌کند نیاز‌های شهرداری یاسوج و سایر نیاز‌های خدمات شهری را رفع کند.


رحمانی در خصوص گلایه‌های شهردای نسبت به بسته بودن انبار مدیریت بحران در زمان حوادث گفت: با سازو کار‌هایی این انبار در زمان نیاز باز خواهد شد و از تجهیزات آن برای رفع مشکلات استفاده می شود.


مدیرعامل آتش نشانی هم در مانور رژه خودرویی گفت: این مانور به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشانی با رژه خودرویی برگزار می‌شود.


رستمی با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۵۶۰ مورد عملیات توسط آتش نشانی انجام شد افزود: در ۶ ماهه امسال هم هزار و ۷۷ مورد عملیات امداد و نجات و اطفا حریق بوده است.


وی با اشاره به اینکه آتش نشانی مرکز یاسوج دارای ۷۰ نفر نیروی عملیاتی و ۹ خودرو است گفت: بیشترین عملیات‌ها در حوزه آسانسور‌ها و حیات وحش بوده است.


رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج هم در ادامه به برخی از مشکلات کمبودها و نواقص آتش نشانی یاسوج اشاره کرد و گفت: در حالی که ساختمان ۱۳ طبقه در یاسوج داریم اما نردبان ما فقط برای ۴ طبقه است.


اکبری افزود: در حالی که بچه‌های ما با آتش دست و پنجه نرم می‌کنند امکانات در انبارهای استانداری و در محلی قرار دارد این امکانات را به ما داده نمی شود تا در مواقع بحرانی استفاده کنیم.


وی به جرثقیل‌های ستاد بحران اشاره کرد و ادامه داد: چرا وقتی از آنها استفاده نمی‌کنند به آتش نشانی نمی‌دهند چرا که مجبور هستیم برای بسیاری از کارها بدون جرثقیل از وسایل دستی استفاده کنیم.


مسئولان در این مراسم با اهدای لوح سپاس از آتش نشانان تجلیل کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.