رئیس بنیاد علم ایران گفت: هشت دانشگاه کشور پس از دانشگاه شیراز، تا پایان سال، میزبان رویداد "شب علم" خواهد بود.

علی محمد سلطانی در افتتاحیه شب علم دانشگاه شیراز اظهار کرد: ارتقای ارزشمندی علم در جامعه از اهداف شب علم است تا ملت ایران فرهیختگانی باشند که علم برای آنها در درجه اول اهمیت قرار گیرد.

او افزود: این اتفاق سبب می‌شود مردم آنقدر به علم و دانشمندان اعتماد کنند که برای مشکلات و مسائل، پس از خداوند تنها به دانشمندان کشور توسل داشته باشند.

رئیس بنیاد علم ایران گفت: برپایی شب علم در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است و پس از فراخوان، تا کنون ۹ دانشگاه آمادگی خود را برای برپایی آن اعلام کرده‌اند.

سلطانی بیان کرد: هدف، ارتقای ارزشمندی علم و ارائه این پیام است که دانشگاه و مردم کنار هم هستند، دانشگاه باید مردم را ببیند و مشکلات آنها را دنبال کند و مردم نیز دستاورد‌های دانشگاه را ببیند و در‌های مراکز آموزش عالی مانعی میان مردم نباشد.

او با اشاره به تغیرات اساسنامه بنیاد علم ایران از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: بر این اساس، بنیاد مصمم است تا رویداد‌هایی مانند شب علم بیشتر در دانشگاه‌ها برگزار شود.

سلطانی اضافه کرد: پیام مهم این رویداد نگاه به مردم است و اینکه دانشمندان کمک می‌کنند تا مشکلات مردم حل شود و بشریت به خدا نزدیکتر شود.

رئیس بنیاد علم ایران گفت: امروز شاهد جنگ و خونریزی و کشتار مردم بیگناه در غزه و لبنان هستیم که امیدواریم روزی ظلم و بی عدالتی در جهان وجود نداشته باشد و علم برای بازدارندگی به مسلمانان کمک و دشمن را از آنها دور کند.

نخستین رویداد شب علم کشور در دانشگاه شیراز با همکاری علم ایران و سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی، فناوری و صنعتی فارس برگزار شده و در این قالب ۱۲۰ غرفه علمی از حوزه‌های مختلف علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر و دیگر شاخه‌های علمی پذیرای عموم مردم است.

این رویداد با همکاری ۱۵۰ عضو هیات علمی دانشگاه شیراز و ۵۰۰ دانشجوی انجمن‌های دانشجویی برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار