سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه به آلمان می‌رود.

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا به زودی گفت‌وگوی کوتاهی با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواهد داشت و در راستای تلاش‌های آمریکایی برای حمایت از اوکراین در نبرد با تهاجم روسیه، بسته کمکی جدید را اعلام خواهد کرد.

به گفته سخنگوی کاخ سفید، بایدن همچنین به برلین سفر می‌کند تا دیداری با سران آلمانی از جمله صدر اعظم و رئیس‌جمهور این کشور داشته باشد.

سخنگوی کاخ سفید درباره سفر بایدن به آلمان و آنگولا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جو بایدن رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۷ تا ۱۸ اکتبر (۲۶ و ۲۷ مهر) به آلمان سفر خواهد کرد و در آنجا با رهبران این کشور دیدار خواهد کرد تا پیوند نزدیک آمریکا و آلمان را به عنوان متحدان و دوستان تقویت کند و در مورد اولویت‌های ژئوپلیتیکی از جمله دفاع اوکراین در برابر تجاوز روسیه و حوادث در خاورمیانه هماهنگ شود.»

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: رئیس‌جمهور در این سفر همچنین بر تعهد مشترک ما به دموکراسی و مقابله با یهودستیزی و نفرت مجددا تاکید خواهد کرد.

به گفته سخنگوی کاخ سفید، توسعه همکاری در زمینه اقتصاد، تجارت و فناوری و تقویت اتحاد‌ها و همکاری‌های یورو - آتلانتیک از جمله اهداف دیگر این سفر خواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: در هفته اول دسامبر، بایدن همچنین به طور جداگانه به آنگولا سفر خواهد کرد. وی گسترش روابط آمریکا و آنگولا را گرامی خواهد داشت، نقش آنگولا را به عنوان یک شریک استراتژیک و رهبر منطقه‌ای به رسمیت خواهد شناخت و در مورد افزایش همکاری در زمینه امنیت و سلامت گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این، سفر رئیس‌جمهور آمریکا به آلمان و آنگولا به علت طوفان میلتون لغو شده بود.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: با توجه به مسیر و قدرت پیش بینی شده طوفان میلتون، بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا سفر آتی خود به آلمان و آنگولا را به منظور نظارت بر آمادگی‌ها و واکنش به طوفان میلتون، علاوه بر پاسخ مداوم به اثرات طوفان هلن در سراسر منطقه جنوب شرقی آمریکا، به تعویق انداخت.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار