هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، روز چهارشنبه با معرفی آثار برتر بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

۱۵ اثر در بخش مسابقه ایران و دگرگونه‌های اجرایی، سه اثر در بخش مسابقه بین‌الملل و هفت اثر خارجی نیز در همین بخش از ۲۱ تا ۲۵ مهرماه برای مخاطبان در چهار نقطه مریوان به نمایش درآمدند.

داوران بخش مسابقه ایران و دگرگونه‌های اجرایی این رویداد هنری رحمت امینی، رحمان هوشیاری و سروش جمشیدی و بخش مسابقه بین‌الملل هم، مرضیه برومند از ایران، ابرو گولداک از ترکیه و گوران علی‌کریم از اقلیم کردستان عراق بودند که تجلیل شدند.

در این دوره جدا از برگزیدگان جشنواره، از سامان خلیلیان، از هنرمندان و مدیران برجسته تئاتر کشور، حیدر رضایی از هنرمندان با سابقه و خلاق تئاتر خیابانی و سید سوران حسینی از هنرمندان جوان و پرتلاش این حوزه تجلیل به عمل آمد.

همچنین جایزه ویژه و مستقل مردمی برای پرداختن به موضوع محیط‌زیست و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و حضور فعال و پویا و همیاری با سایر گروه نمایشی و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی همراه با جایزه نقدی و لوح تقدیر به بهنام کاوه کارگردان «آخرین صید یک مرد ماهی خوار» از آبادان اهدا شد.

براساس رای هیات داوران، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به فرید نوایی آهنگساز نمایش جنگ و صلح از ایران اهدا شد.

هیات داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به امیر امینی طراح فضای نمایش بوی سیب تازه طعم مرگ می‌دهد از ایران اهدا کردند.

در بخش بازیگری زن، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به آرزو علی‌پور برای بازی در نمایش بوی سیب تازه طعم مرگ می‌دهد از ایران اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد، هیات داوران، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به فابریس دومینیسی برای بازی در نمایش بانانا اوراما از آلمان-کانادا اهدا کردند.

در بخش طرح و ایده دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به میثم یوسفی برای نگارش طرح و ایده نمایش جنگ و صلح از ایران تقدیم شد.

در اساس رای هیات داوران، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به افشین خدری برای کارگردانی نمایش زمین از ایران تقدیم شد.

هیات داوران در بخش جایزه بزرگ، گروه نمایش زمین از ایران را حائز دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی شناختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار