معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی شش ماهه نخست امسال، ۳۶ مورد گواهی بهداشت صادرات برای محصولات تولیدی استان صادر شده است.

دکتر رضا محمدی با گرامیداشت فرارسیدن روز جهانی غذا با شعار "حق برخورداری از غذا برای یک زندگی بهتر و آینده‌ای روشن‌تر" اظهارکرد: هر ساله ۱۶ اکتبر به افتخار تاسیس سازمان خوار و بار جهانی جهانی فائو در سال ۱۹۴۵ و با هدف ترویج آگاهی و اقدام برای کسانی که از گرسنگی رنج می‌برند و تاکید بر نیاز به تضمین رژیم غذایی سالم برای همه، به عنوان روز جهانی غذا گرامی داشته می‌شود.

 وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳ میلیارد نفر در جهان به غذای کافی و ایمن دسترسی ندارند افزود: دسترسی به غذای سالم و کافی حق همه مردم در سراسر جهان است و شعار امسال سازمان جهانی بهداشت هم بر همین موضوع تاکید دارد.

محمدی ادامه داد: دسترسی جامعه به رژیم غذایی مطلوب، زیر بنای سلامتی، رفاه، رشد و توسعه پایدار است و در طرف مقابل سوء تغذیه از عوامل اصلی بروز بیماری‌ها و به طور عمده بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و سرطان است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نظارت بر تولید مواد غذایی سالم و ایمن را از رسالت‌های این معاونت بر شمرد و گفت، هم اکنون ۱۲۷ کارخانه و ۹۰ کارگاه تولید مواد خوراکی و آشامیدنی و ۱۴ انبار و سردخانه نگهداری مواد غذایی در استان تحت نظارت کارشناسان این معاونت قرار دارند.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۹۳ مورد بازرسی تخصصی از این واحد‌ها صورت گرفته است.

 وی اضافه کرد: در این مدت، ۲۰۰ مورد نمونه برداری از این واحد‌های تولیدی انجام شد.

 محمدی ادامه داد: همچنین طی شش ماهه اول سال جاری ۳۶ مورد گواهی بهداشت صادرات برای محصولات تولیدی استان صادر شده است.

گفتنی است: هم اکنون نشانگر‌های رنگی تغذیه‌ای بر روی بسته بندی کلیه مواد خوراکی و آشامیدنی واحد‌های تولیدی استان درج می‌شود که این نشانگر‌ها همان برچسب رنگی چراغ راهنمای روی محصولات غذایی هستند که مقدار پنج شاخص مهم مؤثر در سلامتی یعنی انرژی، قند، چربی، نمک و اسید‌های چرب ترانس موجود در محصولات غذایی را با رنگ‌های سبز، نارنجی و قرمز مشخص می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار