۳۴ هزار و ۵۸۵ تن انواع خوراک و مکمل آبزیان از چهارمحال و بختیاری به خارج کشور صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال‌ ۳۴ هزار و ۵۸۵ تن انواع خوراک و مکمل آبزیان از استان به خارج کشور صادر شده است.

محمد اسدی تاکید کرد: پارسال تنها ۲۴ هزار کیلوگرم انواع خوراک و مکمل آبزیان از استان به خارج کشور صادر شده بود.

وی افزود: در نیمه نخست امسال‌ همچنین ۸۷ هزار و ۶۷۰ کیلوگرم کنسرو ماهی، ۶۷ هزار کیلوگرم آلایش مرغی، ۲۴ هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد، ۱۸۰ کیلوگرم تخم ماهی قزل‌آلا (خاویار) و ۹۶ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم محصولات لبنی از چهارمحال و بختیاری به کشور‌های حوزه اوراسیا صادر شده است.

اسدی چهارمحال و بختیاری را قطب تولید خوراک آبزیان، دام و طیور کشور دانست و افزود: هم‌اکنون ۳۳ کارخانه تولید خوراک آبزیان، دام و طیور در این استان فعال است که پروانه‌های بهداشتی این مراکز از سوی اداره‌کل دامپزشکی صادر می‌شود.

وی به نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان بر روند فعالیت مسوولان فنی ناظر بهداشتی فعال در کارخانه‌های خوراک آبزیان، دام و طیور استان اشاره و تصریح کرد: ۵۶۹ مرکز در این استان پروانه ساخت محصول در حوزه خوراک آبزیان، دام و طیور دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان یادآور شد: در نیمه نخست امسال‌ یک‌هزار و ۲۷۰ فقره نمونه‌برداری از ۱۵۱ مرکز انجام شده که از این تعداد یک‌هزار و ۲۶۱ مورد انطباق داشته و تنها ۹ مورد عدم‌انطباق از یک کارخانه شناسایی شده که در حال رفع است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشکیل ۱۲۲ فقره پرونده قضایی و ۴۷۲ فقره اخطار کتبی در این مدت اظهار داشت: از مجموع پرونده‌های قضایی برای ۳۹ فقره جزای نقدی، یک مورد پلمب، ۱۹ مورد حبس برای متخلفان بهداشتی و ۹ فقره سایر موارد صادر شده است.

وی با اشاره به بازدید شبانه‌روزی گروه‌های سیار اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از اماکن عرضه مواد خام دامی گفت: برخی از این بازدید‌ها به‌طور مشترک با همکاری اداره‌کل تعزیرات حکومتی و مراکز بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد انجام می‌شود.

اسدی به انجام ۲۲ هزار و ۵۰۸ فقره بازدید در نیمه نخست امسال‌ در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: در نتیجه این بازدید‌ها یک‌هزار و ۴۹۰ فقره موارد غیربهداشتی شناسایی و ۱۲ هزار و ۵۰۶ کیلوگرم ماده دامی غیرقابل مصرف معدوم شد.

وی با اشاره به نظارت‌های بهداشتی اداره‌کل دامپزشکی بر کشتارگاه‌های طیور استان افزود: هم‌اکنون سه کشتارگاه طیور در این استان فعالیت دارد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مسئولان فنی بهداشتی و دستیاران آنها در این مراکز فعال هستند و به‌طور دائمی در خط کشتار حضور دارند تا بتوانند موارد غیربهداشتی را ضبط و معدوم کنند.

وی با اشاره به کشتار ۶ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۲۶ قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان در نیمه نخست امسال‌ یادآور شد: از این تعداد ۱۹۲ هزار و ۱۴ قطعه به‌علت بیماری‌های و مشکلات مختلف ضبط و معدوم شد.

اسدی با اشاره به فعالیت سه کشتارگاه صنعتی دام و هفت کشتارگاه سنتی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در نیمه نخست سال‌جاری ۹۵ هزار و ۲۲۶ فقره کشتار در این مراکز انجام شده است.

برچسب ها: آبزیان ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار