خوابگاه متاهلی آشیانه مادرِ دانشگاه علوم پزشکی کرمان پس از مقاوم سازی و بهسازی، با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.

خوابگاه متاهلی آشیانه مادرِ دانشگاه علوم پزشکی کرمان قبلاً به همت شادروان دکتر سید جلال مهدویان که پارسال در سن ۹۲ سالگی وفات یافت، ساخته و اکنون بازسازی شده است.

نماینده خَیّر در این مراسم با بیان خاطراتی از وی گفت: این نیکوکار، ضرب المثلی داشتند که می‌گفتند کفن جیب ندارد و ما باید از مال خود برای کار‌های ماندگار در این دنیا هزینه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این مراسم گفت: ما با توجه به نیت واقف این ساختمان، همین ساختمان را بازسازی کردیم؛ زیرا کار خیلی ازرشمندی بوده است و تصمیم داریم تصویر و زندگی نامه وی را نیز در این محل قرار دهیم.

دکتر مهدی احمدی نژاد افزود: به زودی در این خوابگاه، دانشجویان را پذیرش می‌کنیم و ان شاءالله خیرات این عمل به روح خَیّر می‌رسد تا گوشه‌ای از لطف آن مرحوم جبران شود.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به اینکه این اقدام در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت است، گفت: جوانی جمعیت بدون امکانات ممکن نیست و این یک امکانی است که برای تسهیل ازدواج و بحث جوانی جمعیت کمک کننده است و حرکت بزرگی است که دیگران هم یاد بگیرند و چنین کار‌هایی انجام دهند.

حجت الاسلام علی عارفی افزود: بهتر است یک یادبودی به نام خیر اینجا درست شود و زندگی نامه او نوشته شود که دانشجویان بدانند، اینجا حاصل زحمات چه کسی بوده  است و به یاد این مرحوم بزرگ باشند و برای وی فاتحه‌ای بخوانند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص بازسازی این خوابگاه گفت: این خوابگاه به دلیل استحکام نداشتن در سال ۱۳۹۸ تعطیل شد و با پیگیری معاونت توسعه و با توجه به اهمیت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، عملیات مقاوم سازی پروژه مذکور در دستور کار قرار گرفت.

 سید میثم موسوی افزود: خوابگاه متاهلی آشیانه مادر با زیربنا ۹۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال مقاوم سازی شده است و ۱۶ واحد متاهلی به ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی اضافه شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: این معاونت مطالعات خوابگاه متاهلی ۱۰۰ واحدی برای اخذ ماده ۲۳ را تکمیل و به وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کرده است و به محض اخذ ماده ۲۳ و تامین اعتبار لازم، عملیات عمرانی احداث خوابگاه متاهلی ۱۰۰ واحدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار