معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از فعالیت ۷۰ چاپخانه اُفسِت و دیجیتال در مرکز این استان و سایر شهرستان‌های تابعه خبر داد.

منصور محبی، با بیان اینکه ۴۰ واحد چاپخانه در ایلام و بقیه نیز در سایر شهرستان‌های استان فعالیت دارند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۷ چاپخانه دیجیتال بوده و ۱۳ چاپخانه دیگر اُفسِت است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ نفر در چاپخانه‌های استان مشغول به کار هستند، افزود: استان ایلام با توجه به مرز مهران و همسایگی با کشور عراق و تعاملات مشترک فرهنگی، زبانی و قومی با استان‌های دیاله و واسط عراق، از ظرفیت‌های بالایی در راستای ارائه خدمات چاپ و نشر به این کشور دارد که البته نیازمند به روز رسانی و ارتقای تجهیزات در چاپخانه‌های استان است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ابراز کرد: مشکل اکثر مدیران صنعت چاپ در استان، کمبود نقدینگی و درخواست ارائه تسهیلات برای به روز رسانی دستگاه‌های چاپ و تجهیزات است که در این راستا و با ارائه طرح مناسب و قابل قبول، از محل تبصره ۱۸، مبلغ ۸۰ میلیارد ریال به مدیران ۶ چاپخانه استان پرداخت شده است.

محبی با اشاره به اینکه در صورت ارائه طرح توجیهی، تسهیلات مناسب از محل تبصره ۱۸ قانوان بودجه به سایر مدیران چاپخانه‌های استان نیز قابل پرداخت خواهد بود، ابراز کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه چاپ نبود دستگاه لیتوگرافی در ایلام است که با پرداخت تسهیلات به یکی از چاپخانه‌های استان این مسأله به زودی برطرف خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ادامه با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره صنعت چاپ در استان ایلام از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه سال جاری، یادآور شد: یازدهم شهریور روز ملی صنعت چاپ است که در چند سال گذشته و به دلیل تقارن با ایام محرم و اربعین، برگزاری جشنواره صنعت چاپ استان و تجلیل از فعالان این عرصه با تاخیر برگزار می‌شود.

برچسب ها: چاپخانه ، صنعت چاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.