مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: ۵۲۱ برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی با کمک هیات‌های ورزشی در استان اجرا می‌شود.

عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش برگزار شد، گفت: ۵۲۱ برنامه ورزشی با شعار "ایران قوی و و ورزش قوی" برای هفته تربیت بدنی برنامه ریزی شده که از این تعداد ۱۵۰ برنامه قهرمانی و ۲۵۰ همایش همگانی است.

وی با بیان اینکه افتتاح ۶ طرح ورزشی را در هفته تربیت بدنی پیش رو داریم، ادامه داد: علاوه بر افتتاح طرح‌ها، ۷۰ برنامه فرهنگی، ۲۵ برنامه در خصوص ورزش جوانان و ۲۰ برنامه نیز به سایر موضوعات در قالب کارگاه دانش افزایی اختصاص یافته است.

علایی مقدم اضافه کرد: همچنین صبح جمعه ۲۶ مهرماه سایت پروازی شهید بابایی که دولتی و زیر نظر هیات انجمن‌های ورزشی است، با حضور ۳۰ پرنده در روستایی نزدیک به بهرام آباد افتتاح می‌شود.

به گفته این مسئول، پنج طرح دیگر از جمله افتتاح چمن‌های مصنوعی و همچنین نشست با امام جمعه قزوین و برگزاری میز خدمت در نماز جمعه نیز در هفته تربیت بدنی برنامه ریزی شده است.

علایی مقدم اضافه کرد: پیاده روی‌هایی در روستا و شهر‌های قزوین، آبیک، رحمت آباد، البرز، شریف آباد و مهرگان برنامه ریزی شده و کوه پیمایی‌های مختلفی نیز تدارک دیدیم که صبح پنج شنبه/ ۲۵ مهرماه/ ساعت هفت و نیم از تالار شهر تا یادمان شهدا برگزار می‌شود، همچنین بعد از آن نیز زیارت عاشورا و غبارروبی مزار شهدا در دستور کار قرار دارد که زنگ زورخانه و ورزش با حضور چهار مرشد در برنامه پیاده روی صورت می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: چند تا از قهرمانان در مسابقات فیتنس استایل جهانی عنوان قهرمانی سومی و چهارمی و نایب قهرمانی به دست آوردند که قرار است از آنها تجلیل به عمل آید، هم‌چنین فاطمه صفرپور که مربی گری تیم تکواندو را در مسابقات جهانی بر عهده داشت و عنوان بهترین مربی شناخته شد و همچنین رضا علیپور که مقام سوم قهرمانی آسیا را به دست آورد نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

علایی مقدم گفت: افتتاح ۲۰ خانه ورزشی در روستا‌ها را تدارک دیدیم که هر خانه ۵۰۰ میلیون ریال هزینه داشته است، البته به غیر از این ۲۰ روستا، ۲۷۰ روستا نیز قبلا تجهیز شدند.

وی افزود: تجلیل از باشگاه‌های برتر استان در رشته‌های سوارکاری، بدن سازی و استخر‌ها در دستور کار است و نشستی با خانه صنعت و اتاق بازرگانی خواهیم داشت و از فعالان صنعتی که به ورزش استان کمک مالی داشتند، نیز تقدیر به عمل می‌آوریم.

به گفته این مسئول، روز شمار هفته تربیت بدنی از امروز آغاز شده و همچنین برگزاری جشنواره اتفاق را نیز پیش رو داریم که این برنامه با حضور نشست دبیران سازمان‌های مردم نهاد و مدیران دستگاه‌های اجرایی است که از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه ورزشی تجلیل خواهد شد و برنامه تجلیل از توان یابان ورزشی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: امروز در خصوص پیشرانان ورزش نشستی با اساتید ورزشی در قالب آمایش سرزمینی داریم که مباحث اولویت استان را با اساتید نظرخواهی کرده و چکیده آن را به وزارت خانه ارسال خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به طرح‌های ورزشی قزوین یادآور شد: ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال برای طرح‌های ورزشی قزوین مصوب شد که ۱۰۹ میلیار آن از محل اخذ اعتبارات ملی و ۱۰۹ میلیارد دیگر نیز از اعتبارات استانی به این طرح‌ها اختصاص می‌یابد تا طرح‌های مدت داری که نیمه تکمیل بودند، به مرحله افتتاح برسند.

علایی مقدم با بیان اینکه هفته تربیت بدنی و سلامت مختص اداره کل ورزش و جوانان و کارکنان این اداره نیست، گفت: این هفته برای کل مردم، مربیان، باشگاه‌ها و دست اندرکاران ورزشی و تمام کسانی است که معتقد به سلامتی هستند و امیدواریم این هفته بهانه‌ای باشد برای اینکه ورزش در سبد خانوار و در اولویت زندگی قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان قزوین عنوان کرد: با توجه به زندگی ماشینی و آپارتمان نشینی به تحرک و پویایی به خصوص در بین نوجوانان نیاز داریم که به هر نوعی باید به تندرستی آنها توجه ویژه‌ای شود چرا که برای رشد جسمی بچه‌ها در سنین پایین نیاز به ورزش داریم و همچنین در سنین بالا به خاطر شل شدن عضلات نیز ورزش کردن یک امر ضروری محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار