صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده کلانشهر اصفهان در نیمه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در بین مناطق شهری، منطقه ۱۰، یک و هشت به ترتیب با ۳۵، ۳۱ و ۲۷ پروانه صادره در بافت فرسوده دارای بیشترین تعداد مجوز بوده اند.


سید مرتضی حسام‌نژاد افزود: مشوق‌های ویژه‌ای از جمله تخفیف ۷۰ درصدی عوارض ساخت و ساز در صدور پروانه برای کلیه پلاک‌های واقع در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در نظر گرفته شده است.


وی گفت: شهروندان پیش از این برای دریافت پروانه ساخت در بافت فرسوده با موانع جدی روبه‌رو بودند، اما طبق پیش‌بینی‌ها و با ارائه مشوق‌های لازم، رفع محدودیت‌ها برای صدور پروانه و ارائه بسته تشویقی در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ حدود ۲۷۶ پروانه صادر شد درحالیکه در مدت مشابه پارسال ۲۲۴ مورد بود.


حسام نژاد با تاکید بر اینکه در نوسازی بافت فرسوده اصفهان کار‌های ویژه زیادی انجام شده است، گفت: بسته تشویقی نوزده‌گانه وزارت مسکن به شهرداری‌های مناطق پانزده‌گانه اصفهان ابلاغ شده است که با استفاده از ظرفیت‌های تشویقی، برای پلاک‌های واقع در گلوگاه‌های بافت فرسوده اجرایی شد.


وی گفت: طبق آمار وزارت راه و شهرسازی، اصفهان جزو ۱۰ شهر برتر در حوزه بازآفرینی شهری و از لحاظ عملکرد کلی تعداد واحد‌های نوسازی شده در محله‌های هدف در سال ۱۴۰۳ قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار