قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تصویر ایران بدون اصفهان و اصفهان بدون کارخانه تاریخی «ریسباف» در مخیله نمی‌گنجد.

علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز یکشنبه در بازدید از مجموعه کارخانه ریسباف اصفهان افزود: احیای این کارخانه بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور است و وزارتخانه حمایت قاطع خود را از این فرایند اعلام می‌کند تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را به سرانجام رساند.

وی همچنین در جریان بازدید از شهر تاریخی «هرند» و روستای هدف گردشگری «قهی» در شرق اصفهان افزود: در شهرستان تاریخی و منحصر به فرد هرند و در امتداد زاینده‌رود، بیش از ۱۶۰ اثر تاریخی وجود دارد که ۶۳ مورد آن در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است و باید برای حفظ این گنجینه ارزشمند تلاش کرد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی افزود: با توجه به تفاهم‌های انجام‌شده میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بانک مرکزی، که در سال گذشته انجام شد، از احیاگران بنا‌های تاریخی با ارائه تسهیلات ویژه حمایت می‌شود.

افتتاح یک اقامتگاه سنتی در «ورزنه» از دیگر برنامه‌های سفر قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به اصفهان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان در حاشیه این برنامه گفت: این اقامتگاه سنتی با نجات‌بخشی خانه تاریخی «میرمیران» و با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

امیر کرم زاده افزود: با بهره برداری از این طرح ۳۰ تخت به ظرفیت اقامت شهرستان ورزنه در شرقی‌ترین نقطه استان اصفهان افزوده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.