بازرس اداره کل راه و شهرسازی در گشت نظارت بر مشاورین املاک استان گفت: در یک ماه اخیر با دستور و مصوبه شورای تامین استان مبنی بر تشدید نظارت ها، ۷۴ دفتر مشاور املاک پلمپ شد.

کریم دلفانی گفت: طبق مصوبه شورای ملی مسکن و با هدف کنترل بازار مسکن در سراسر کشور گشت مشترک بازرسی از مشاوران املاک، از خرداد سال گذشته آغاز به کار کرده است.

بازرس اداره کل راه و شهرسازی  افزود: در استان قم نیز این تیم مشترک متشکل از نماینده‌های اداره کل تعزیرات، اداره کل صمت، اتحادیه مشاورین املاک، پلیس اماکن، امور مالیاتی و اداره کل راه و شهرسازی بازرسی از بنگاه‌ها و مشاورین املاک را در دستور کار خود قرار داده‌اند که از مجموع ۲۳۸۳ دفتر املاک موجود در استان، تعداد ۲۱۹۴ مورد بازرسی انجام شده است.

دلفانی عنوان کرد: براساس بررسی بعمل آمده از تعداد کل بنگاه‌ها و دفاتر مشاورین املاک استان، تعداد ۲۰۱۶ دفتر دارای مجوز کسب و کار مربوط به شغل بنگاه داری املاک بوده‌اند و ۳۶۷ مشاور املاک غیرمجاز شناخته شده اند.

بازرس اداره کل راه و شهرسازی استان قم در گشت بازرسی گفت: عمده تخلفات مشاورین املاک قم، عدم صدور کد رهگیری، عدم صدور فاکتور، فقدان پروانه کسب و کار، گران فروشی، عدم نصب نرخنامه و نقض قوانین صنفی بوده است.

بازرس اداره کل راه و شهرسازی  افزود: تاکنون تعداد ۳۱ مشاور املاک به دلیل تخلفات در مجموع ۱۱۲ میلیون تومان توسط اداره کل صمت تشکیل پرونده و برای ِاعمال به تعزیزات حکومتی معرفی شده اند.

دلفانی مصوبه اخیر شورای تامین استان برای پیگیری مضاعف و پلمپ دفاتر متخلف را مورد توجه قرار داد و گفت: از ابتدای شروع به کار این گشت ۲۱۵ دفتر مشاور املاک پلمپ شده اند و بعد از ابلاغ مصوبه شورای تامین استان و تشدید نظارت‌ها در یک ماه اخیر ۷۴ دفتر املاک مهر و موم و پلمپ شدند.

بازرس اداره کل راه و شهرسازی  به اطلاع رسانی عمومی و نصب بنر در معابر اصلی شهر در خصوص ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان و همکاری و تعامل مناسب دادستانی، پلیس اماکن و فتا با خرید و فروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مطابق قانون برخورد خواهد شد.

دلفانی عنوان کرد: شهروندان قمی در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی بنگاه‌های املاک، مراتب را به سامانه «ثبت و پیگیری شکایت» به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار