رونق روستا‌های عباس‌آباد در گرو نمادسازی محصولات صنایع‌دستی است

سرپرست نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد گفت: آبادانی و رونق روستا‌های شهرستان عباس‌آباد در گرو نمادسازی محصولات مختلف صنایع‌ دستی است و این موضوع باعث معرفی و جذب توریست به عباس‌آباد می‌شود.

او افزود: باید تلاش کنیم با نماد‌های موجود در شهرستان از این فرصت بهره‌برداری کنیم.

سرپرست نمایندگی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد یکی از موضوعات مهم شهرستان عباس‌آباد را نمادسازی صنایع‌دستی برشمرد و گفت: بخش مهمی از تولیدات صنایع‌دستی شهرستان قابلیت دریافت نشان‌های ملی و جهانی دارد و می‌تواند برای اقتصاد شهرستان مثمر ثمر باشد.

او همچنین یکی از مهمترین اولویت‌های اصلی این اداره را تلاش برای معرفی روستا‌های شهرستان از طریق صنایع‌دستی عنوان کرد.

سحرخیز از لاک‌تراشی و حصیربافی به‌عنوان یکی از هنر‌های بومی و ارزنده شهرستان گردشگری عباس‌آباد یاد کرد و افزود: آموزش‌در تولید صنایع‌دستی بسیار مهم است احبای هنر‌های بومی شهرستان در اولویت این اداره قرار دارد و برنامه داریم در سال جدید با شناسایی هنرمندان در سطح روستا‌های شهرستان و معرفی تولیدات هنری خاص مانند لاک‌تراشی بتوانیم روستای ملی را نیز به ثبت برسانیم و مطمئن هستیم این موضوع تاثیری اساسی در معرفی شهرستان عباس آباد خواهد داشت.

سرپرست نمایندگی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس آباد تلاش جمعی هنرمندان و مسئولان را در رسیدن به این اهداف لازم دانست و گفت: به زودی دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در روستا‌های دارای قابلیت به مرحله اجرا در خواهد آمد.

سحرخیز با بیان اینکه تلاش برای ایجاد کارگاه‌های صنایع‌ دستی در روستا‌های دارای قابلیت باید در سرلوحه کاری مسئولین روستایی قرار گرفته و این موضوع باعث ایجاد جاذبه برای گردشگران شود، افزود: استفاده از الگوی صنایع‌دستی برای فضاسازی شهری و روستایی از مهمترین موضوعات در توسعه روستا است و باید از این الگو‌ها در میادین پارک‌ها و نما‌های شهری هر چه بیشتر استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار