هشتمین جلسه کمیته ارتباط موثر صنایع کوچک و بزرگ استان کرمان برگزار شد.

هشتمین جلسه کمیته ارتباط موثر صنایع کوچک و بزرگ استان در محل مجتمع مس خاتون‌آباد شهربابک و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان برگزار شد. 

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه صنایع جانبی باید در استان شکل گیرد، گفت: همه صنایع بزرگ استان باید در کنار خودشان صنایع جانبی را نیز ایجاد و از آنها حمایت کنند تا شاهد رشد و شکوفایی صنایع کوچک و متوسط استان باشیم. تنها راه توسعه متوازن و پیشرفت همه جانبه صنعت استان، رشد کمی و کیفی صنایع کوچک و متوسط استان است. 

وی عنوان کرد: حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط تنها به خرید و ساخت داخل استان محدود نمی‌شود و باید در سهامداری‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز حمایت‌ها انجام گرفت. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بیان کرد: باید فرهنگ اتکا به داخل و اعتماد به شرکت‌های داخلی استان شکل گیرد. 

وی گفت: تولید یک میلیون کاتد (کیمیا) طرح خوبی است، اما هدف اصلی باید ایجاد صنایع پایین دستی در مس باشد تا ارزش افزوده واقعی ایجاد شود، همچنین شرکت ملی مس و مجتمع‌های صنعتی این شرکت در استان باید در حوزه دانشگاهی و ارتباط با مراکز علمی اقدامات بیشتری انجام دهند، چرا که در این ارتباطات هم بنیه علمی این مجتمع‌ها قوی‌تر می‌شود و هم باعث می‌شود دانشجویان کار علمی و عملی را با هم آموزش ببینند.

حسن‌زاده اظهار داشت: در کرمان شرکت‌های تولید کننده توانمند و قوی داریم که با حمایت مجموعه‌های صنایع بزرگ استان می‌توانند آینده بسیار خوبی را برای صنعت استان رقم بزنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار