در یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس بر راه‌اندازی ضرورت ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری فرهنگی در استان تاکید شد و تحقق این مهم را نیازمند مدیران باتجربه و ارشد دانستند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس ضمن قدردانی از تلاش‌های دلسوزانه و نگاه‌های عالمانه جناب آقای دکتر ایمانیه نماینده عالی دولت سیزدهم در استان در تمامی عرصه‌های مختلف، گفت: یک بار در نشست نمایندگان رهبری در استان‌ها درباره هماهنگی با استانداران، گفتم که استاندار فارس در عرصه‌های دینی و فرهنگی دغدغه‌مندتر از ما است و هیچگاه از این نظر نگرانی نداشته‌ایم.

او همراهی و دغدغه‌مندی جناب دکتر ایمانیه استاندار فارس را ظرفیت بزرگی برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی استان برشمرد و افزود: مسیر فرهنگی استان، این بازوی قوی را از دست نخواهد داد بلکه آن را بیشتر به دست خواهد آورد و از توان وی نهایت بهره را خواهد برد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه دبیرخانه نقشه مهندسی فرهنگی استان باید پویاتر و فعال‌تر از قبل در شیفت‌های متعدد فعالیت داشته باشد، گفت: این دبیرخانه باید فعالیت دستگاه‌های مختلف را برای تحقق نقشه مهندسی فرهنگی فارس رصد کند.

او با اشاره به ظرفیت‌های بی بدیل استان فارس، اظهار کرد: استان فارس پنجره واحد سرمایه‌گذاری فرهنگی می‌خواهد و این مهم نیازمند مدیران باتجربه و ارشد امکان پذیر خواهد بود لذا باید ترتیبی داده شود که بودجه‌های فرهنگی استان با برنامه‌ریزی تقسیم‌بندی شوند و بودجه‌های متفرقه در راستای اهداف قرار بگیرند. 

استاندار فارس با بیان اینکه نماینده هر دستگاه برای حضور در دبیرخانه نقشه مهندسی فرهنگی، باید دست‌کم در وزن معاونان مدیرکل باشد و در غیر این صورت اثرگذاری لازم را ندارد، گفت: تجربه برپایی جلسه‌های حل مشکلات سرمایه‌گذاران در این استان، نشان می‌دهد که حضور مدیران کل اثرگذارتر است و در نشست‌هایی که با حضور مدیران کل دستگاه‌های مرتبط برگزار شده، ۹۰ درصد مشکلات سرمایه‌گذاران حل شده است.

او بیان کرد: کارشناسانی که قدرت تصمیم‌گیری لازم را ندارند و حتی برای ملاقات با مدیرکل باید روز‌ها معطل بمانند، نمی‌توانند اثرگذاری و جهت دهی لازم را داشته باشند.

ایمانیه با تاکید بر ضرورت ذی حسابی مشترک دستگاه‌های فرهنگی برای جذب اعتبارات نقشه مهندسی فرهنگی، اظهار کرد: این امر سبب می‌شود تا بودجه‌های متفرق برای تحقق اهداف متمرکز شود.

او گفت: امید است آنچه شایسته فرهنگ غنی فارس است اتفاق افتد چرا که امروز در وضعیت مناسبی قرار داریم، اما در قیاس با آنچه شایسته جایگاه استان فارس است، باید بیشتر تلاش کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس درباره پیاده سازی نقشه مهندسی فرهنگی فارس، گفت: با مصوبه شورای فرهنگ عمومی نخستین بار شاخصه تخصصی اجرای نقشه مهندسی فرهنگی به معیار‌های ارزیابی دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی افزوده شد.

حمیدرضا قانعی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده، همه دستگاه‌ها در اقدام برای تحقق نقشه مهندسی فرهنگی، نسبت به سال گذشته عملکردی بهتری داشته‌اند، بیان کرد: سه دستگاه شهرداری شیراز، سپاه فجر و صدا و سیمای مرکز فارس، در اجرای نقشه مهندسی فرهنگی، امتیازاتی نزدیکی به یکدیگر داشتند.

او گفت: گزارش عملکرد دستگاه در اجرای این نقشه آماده شده که ابتدا به دستگاه‌ها ارسال و در نشست آینده این شورا ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار