معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: برای جلوگیری از طولانی شدن فرایند صدور مجوز سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان و تسریع در دریافت استعلام‌های مورد نیاز، ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری امری ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در نشست کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان فارس در شیراز گفت: از دیگر مزایای راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری می‌توان به ایجاد شفافیت و تسریع و تسهیل امور مرتبط با صدور مجوز‌ها و پاسخگویی به استعلام‌های مختلف اشاره کرد.

وی ادامه داد: زمان بندی مراحل اخذ مجوز و مدیریت زمان برای به حداقل رساندن این مراحل و همچنین کاهش مراجعه‌های حضوری سرمایه گذاران به دستگاه‌های اجرایی از دیگر مزایای پنجره واحد سرمایه گذاری است.

رحمانی بیان کرد: با پنجره واحد سرمایه گذاری افزون بر اینکه پایش روند گردش درخواست‌ها به شکل برخط انجام می‌شود، مانع انجام استعلام‌های تکراری در دستگاه‌های اجرایی نیز می‌شود.

وی افزود: به زودی شاهد تشکیل و راه اندازی سامانه مجازی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان خواهیم بود که با تحقق این مهم امکان تسهیل و تسریع در روند سرمایه گذاری بیش از پیش فراهم خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس ادامه داد: هم اینک نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های مسئول صدور مجوز در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مستقر هستند تا حدکثر ظرف ۱۴ روز پس از دریافت تقاضای سرمایه گذار، نسبت به پاسخگویی و صدور مجوز‌های لازم اقدام شود.

رحمانی تصریح کرد: در پنجره واحد سرمایه گذاری که با هدف کمک به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، تسهیل روند سرمایه گذاری داخلی و خارجی و بررسی و رفع موانع سرمایه گذاری طراحی شده، تمام موارد مرتبط با اخذ مجوز و استعلام‌های سرمایه گذاری به شکل مستمر تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.
انتهای پیام/ر

ضرورت ایجاد پنجره واحد سرمایه گذار در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار