حسین سیمایی گفت: با وجود همه مشکلات، هنوز بر سر راه‌حل‌ها توافق نداریم؛ برای وفاق در راه‌حل‌ها علم و عقل نقاد، بهترین معیار است.

حسین سیمایی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  امروز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران گفت: رئیس‌جمهور به درستی دریافتند که گمشده اصلی وفاق است. وفاق سدشکن بسیاری از مشکلات است؛ بنابراین به درستی با یک تعبیر همه فهم بار‌ها تکرار می‌کنند که دعوا‌ها پدر مردم را درآورده است و می‌خواهم در این خانه علمی به دو وفاق اشاره کنم.

او ادامه داد: چندین دهه بزرگان علم و فرهنگ برای حجیت عقل کوشیدند تا بر اخباریان فایق آیند و اکنون هنوز بر اینکه علم تنها راه برای برون رفت از مشکلات است توجه نداریم. البته معتقد نیستم که علم معصوم است. علم وحی نیست؛ ولی مگر چاره دیگری جز پناه بردن به علم و دانش داریم؟

وی ادامه داد: وفاق اول این است که ما نیاز داریم درباره مشکلات وفاق یابیم و واقعیت این است که با وجود همه مشکلات بر سر اولویت‌ها توافق نداریم. وفاق دوم که باید در خانه علم مطرح کنم این است که بر سر راه‌حل‌ها هم توافق نداریم. برای وفاق در راه‌حل‌ها، علم و عقل نقاد، بهترین معیار است.

سیمایی افزود: علم با اخلاق و بینش اخلاقی بشر را نجات می‌دهد. وقتی علم بر دست بی‌اخلاق‌ها و قدرتمند‌های فاسد قرار گیرد ابزاری برای نابودی بشریت می‌شود. علم در دست یک قدرت فاسدی همچون اسرائیل قرار گرفته که برای از بین بردن یک نسل از آن استفاده می‌کند. کشور‌هایی که امروز در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکوت و آن را تشویق می‌کنند و اسم تجاوز را دفاع می‌گذارند، مسلما منتظر یک آینده پرخطر برای خود باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار