سربازرس و بازرسان گروه شهرداری‌ها از معدن شهرداری مرودشت در کوه رحمت بازدید کردند و متولیان معدن شهرداری مرودشت را فراخواند.

در پی دستور رییس منطقه سه سازمان بازرسی و بازرس کل استان فارس مبنی بر پیگیری ماجرای فعالیت معدن شهرداری مرودشت در کوه رحمت سربازرس و بازرسان گروه شهرداری‌ها با حضور در محل به بررسی موضوع پرداختند.

در پی انتشار اخباری مبنی بر فعالیت معدن شهرداری مرودشت در کوه رحمت به دستور بازرس کل استان فارس، علی اکبر ایزدی سعدی سربازرس و بازرسان گروه شهرداری ها، شهردار مرودشت، رییس اداره صمت و رییس میراث فرهنگی را فراخواند و با حضور در محل به بررسی موضوع پرداختند.

در این راستا مستندات مربوط به این معدن از جمله مجوز‌های فعالیت، استعلامات و مکاتبات شهرداری، میراث فرهنگی، صمت و… اخذ و مقرر شد بازرسی استان موضوع را به جد پیگیری کند.

در جریان بازدید از این معدن که در ۲۲ کیلومتری تخت جمشید واقع شده، اظهارات مسئولان مربوطه نیز اخذ شد.

در نزدیکی تخت جمشید کوهی به نام رحمت یا مهر قرار دارد که در دامنه شمالی آن و حدفاصل تخت جمشید تا شهر استخر مملو از آثار تاریخی و گور‌های باستانی متعلق به دوره‌های هخامنشی، فراهخامنشی و ساسانی است. به همین علت اهمیت ثبت جهانی این کوه بزرگ برای یونسکو اثبات شده است، اما چندی است که اخبار خوشایندی از این کوه به گوش نمی‌رسد.

اخباری نظیر معدن‌کاوی در نزدیکی کوه رحمت که آثار تاریخی در آنجا قرار دارد، خاطر دوستداران و علاقه‌مندان فرهنگ و تمدن این مرز و بوم را آزرده است، به طوری که عموم مردم خواستار توقف چنین فعالیت‌هایی را دارند.

پیش از این علیرضا عسگری چاوردی، مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید خبر از توقف کار این معدن‌کاوی داده بود و گفته بود: معدن سنگ شکن شهرداری مرودشت فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۷۵ شروع کرده است و در طول این سال‌ها بار‌ها از معدن شکایت شده و اداره میراث فرهنگی تذکرات لازمی را در این خصوص اعلام کرده است و با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری استانداری فارس فعالیت این معدن در سال ۱۳۹۵ متوقف شد و طی دو هفته اخیر این معدن مجدداً شروع به فعالیت کرده است که با پیگیری‌های انجام شده دستور توقیف آن صادر و در محاکم قضایی پیگیری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.