رئیس پلیس راه پل‌دختر- خرم‌آباد گفت: محور‌های ناایمن مواصلاتی شهرستان تراژدی تصادفات مرگ‌باری است که هرازگاهی شاهد داغدارشدن خانواده‌ای در غم عزیزش است.

حسین بخشی‌وند در جلسه شورای ترافیک شهرستان در محل فرمانداری پلدختر اظهار کرد: لزوم توجه و اهتمام مسوولان شهرستان، استان و کشور به محور‌های مواصلاتی پل‌دختر، نظر به این که محور‌های مواصلاتی این شهرستان تنها جاده‌های ۲ طرفه غیر مجزا بوده که زیرساخت‌های آنها مربوط به گذشته است و فاقد محدوده چهار باند می‌باشد.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده علل تصادفات به طور عمده سرعت، سبقت و تجاوز به چپ می‌باشد و در نهایت با توجه به ۲ طرفه بودن این جاده‌ها نوع تصادف رخ به رخ با شدت برخورد ۲ وسیله نقلیه و منجر به وقوع تصادفات فوتی و جرحی می‌شود و تلفات جانی و خسارت سنگین و به دنبال آن خسارت روحی و روانی خانواده که در این حوادث عزیزان خود را از دست داده اند.

فرمانده پلیس راه پل‌دختر- خرم آباد گفت:محور پل‌دختر – اسلام آباد غرب به طول ۱۲ کیلومتر از محور‌های اصلی و پرتردد این شهرستان و کریدور اصلی محور اتصال استان‌های غرب به جنوب کشور است که علاوه بر آن ازدیاد تردد خودرو‌های داخلی تانکر‌های حامل سوخت کشور عراق نیز به جنوب کشور می‌باشد.

وی افزود:این محور دارای سه باند غیر مجزا، پیچ‌های پی درپی و شیب‌های تند سربالایی و سرپایینی و پرتگاه‌های متعدد می‌باشد و این امر موجب تصادف رخ به رخ و واژگونی‌های متعدد و آتش سوزی و انسداد جاده و منجر به تلفات انسانی و مالی سنگین شده است.

بخشی‌وند یادآورشد: با بررسی‌های به عمل آمده و مسبوق به سابقه و مستندات موجود بیش از ده‌ها فقره تصادفات فوتی و جرحی و خسارتی در این محور به وقوع پیوسته و ده‌ها نفر فوت و نقص عضو و سلامتی خودرا از دست دادند و باعث بروز مشکلات و آلام روحی و روانی این خانواده‌ها شده است.

وی افزود: در اثر این تصادفات ده‌ها وسیله نقلیه دخیل در تصادف دچار خسارت‌های عمده و برخی منجر به آتش سوزی و هم‌چنین خسارت بیش از ۶۰ درصد از رده خارج شدند و بار مالی سنگین برای دولت و شرکت‌های بیمه شده است.

فرمانده پلیس راه پل‌دختر – خرم آباد گفت: در صورت عدم اتخاذ تصمیم مقتضی از سوی مسوولان ازدیاد سالانه کاربران ترافیک این روند تداوم خواهد داشت، بنابر این در خصوص این محور‌ها چندین راهکار جهت پیگیری و به طور قطع کاهش تصادفات مطرح می‌شود.

وی افزود:تعبیه چندین نیوجرسی به جای نصب تابلو‌ها با درج پیام‌های هشدار و ایمنی مقررات رانندگی و نصب در نقاط مورد نظر، پیچ‌ها و نقاط حادثه ساز از پیشنهاد‌ها و راهکارکوتاه مدت است.

بخشی‌وند یادآورشد:حاشیه سازی یا تعریض سمت غرب به شرق که تنها یک‌طرف آن دارای خطوط ممتد می‌باشد، با توجه به ازدیاد ترافیک تانکر‌های سوخت از کشور عراق و اتصال استان‌های غرب به جنوب دارای ترافیک زیاد می‌باشد.

وی افزود: نصب چراغ‌های سولار (خورشیدی) در نقاط حادثه ساز، خط کشی خطوط طولی و کناری تمام محور‌های مواصلاتی و ایجاد شیار‌های خطوطی کناری و وسط جاده، تعبیه نیوجرسی به جای تابلو‌ها و رنگ آمیزی آنها و درج پیام‌های هشداری و ایمنی به زبان عربی برای رانندگان تانکر‌های حامل سوخت کشور عراق، از دیگر راه‌کار‌های کوتاه مدت است.

فرمانده پلیس راه پل‌دختر – خرم آباد گفت: احداث چندین محل خروج اضطراری سمت غرب به شرق (اسلام آباد غرب به پل‌دختر)، احداث شیار‌های عرضی در محدود‌های سرپایینی‌ها و شیب‌های تند سطح جاده و پیچ‌ها و محل وقوع تصادفات، ازدیگر راه‌کار‌های کوتاه مدت می‌باشد.

وی افزود: محور پل‌دختر- اسلام آباد غرب سه بانده که ۲ باند به سمت غرب و یک‌باند شرق (پل‌دختر) می‌باشد و ۲ طرفه غیر مجزا و دارای پیچ‌ها، پرتگاه‌ها، شیب‌های تند و علت تصادفات اکثر سرعت و سبقت و تجاوز به چپ می‌باشد و این امر منجر به تصادفات رخ به رخ و تلفات جانی و مالی سنگین شده است.

بخشی‌وند به راه‌کار‌های بلند مدت اشاره کرد و یادآورشد: می‌طلبد مسوولان ذی‌ربط نسبت به مرتفع نمودن مشکلات ترافیکی و حصول اهداف مورد نظر در جهت کاهش تصادفات، حذف تصادفات رخ به رخ و کاهش تلفات جانی و مالی و عواقب ناشی از وقوع تصادفات و جلب رضایت عمومی نسبت به چهار خطه کردن محور و تجهیز و ایمنی سازی و نسبت موانع فیزیکی و ایجاد خروجی‌های اضطراری اقدام عاجل صورت گیرد.

وی افزود: در محور پل‌دختر – اندیمشک تعبیه نیوجرسی به جای تابلو‌های فلزی و رنگ آمیزی آنها و درج پیام‌های هشداری و ایمنی سطح آن و استقرار در محل‌های مشخص شده نقاط حادثه ساز، خط کشی خطوط طولی و سطح جاده و کناری و ایجاد شیار‌های لرزشی در نقاط سرپایینی، پیچ‌ها و نقاط حادثه‌ساز نیاز است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.