مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: کشاورزان این شهرستان در فصل زراعی امسال بیش از یک‌هزار و ۳۷۰ هکتار از مزارع خود را به کشت دانه روغنی کنجد اختصاص دادند.

قنبر نارویی با اشاره به اینکه دلگان قطب تولید کنجد سیستان و بلوچستان است اظهار کرد: دانه‌های روغنی کنجد در دلگان در تیر و مرداد کشت و برداشت آن از اواخر آبان آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد .
وی تصریح کرد: سطح زیر کشت کنجد در شهرستان دلگان یک‌هزار و ۳۷۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت یک‌هزار و ۵۰۰ تن کنجد برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.
مدیر جهاد کشاورزی دلگان، منطقه چاه شور، چاه الوند و جلگه چاه هاشم وچاه دازو را عمده منطقه کشت کنجد در این شهرستان معرفی کرد و افزود: داراب، هلیل و رقم محلی از مهم ترین ارقام کنجد کشت شده به شمار می روند که کاشت و برداشت این گیاه زمینه اشتغال بیش از یک‌هزار نفر را فراهم کرده است.

کشاورزان دلگان بیش از هزار هکتار دانه روغنی کنجد کشت کردند

آغاز کشت پیاز خارج از فصل در فنوج
مدیر جهاد کشاورزی فنوج نیز از آغاز کشت پیاز در منطقه داد و گفت: امسال با مشارکت فعال کشاورزان ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت پیاز خارج از فصل اختصاص خواهد یافت.
محمد نبی یزدانی افزود: کشت پیاز در شهرستان فنوج به صورت نشایی و با بهره‌گیری از سیستم آبیاری نوار تیپ در حال انجام است.
وی تصریح کرد: نشای مورد نیاز از خود شهرستان و شهرهای همجوار تهیه و در مناطق هفت دختران، دنگی شراتان، جمکان، شهر فنوج و مسکوتان شهرستان فنوج کشت خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی فنوج گفت: کار کشت پیاز تا اواسط آبان ماه در این شهرستان ادامه دارد.

برچسب ها: کشاورزان ، کشت کنجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار