مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیش از ۱۸ هزار هکتار کنجد در استان کشت شد که این میزان کم نظیر است، همچنین سطح کشت حبوبات نیز به ۲۵ هزار هکتار رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیداحمدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به کشت تابستانه در سطح ۲۹ هزار هکتار از مزارع استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۸ هزار هکتار کنجد در استان کشت شد که این میزان کم نظیر است همچنین سطح کشت حبوبات نیز به ۲۵ هزار هکتار رسیده است.

او افزود: برنامه آب کشت پاییزه تدوین شده و در حال حاضر محدودیت کشت در حوضه‌های دز، کارون و کرخه وجود ندارد، ولی کشت در این حوضه باید با مدیریت صورت گیرد.

سید احمدی ادامه داد: مهمترین طرح، خود اتکایی گندم است و برای آن چند پروژه مهم در نظر گرفته شده که مهمترین آن توسعه مکانیزاسیون است و پروژه pvs با هدف تنوع ارقام، تامین بذور گندم و طرح گندم بنیان است و برنامه دیگر، کشت محصولات سبزی و صیفی بوده که متعادل کننده محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان داشت:  کشت ماش، شبدر و خلر در راس کشت‌های علوفه‌ای استان قرار دارند و قرار داد ۱۸ هزار هکتار چغندر قند در استان بسته شده و تا کنون ۶ هزار هکتار از مزارع زیر کشت این محصول رفته است و سطح تعهد کلزای استان نیز ۸۵ هزار هکتار بوده و تاکنون به میزان ۳۰ هزار هکتار بذر کلزا توزیع شده است و سهمیه بذر گندم استان را ۳۸ هزار و ۷۵۷ تن و سطح قراداد منعقد شده این محصول تاکنون ۲۲ هزار و ۸۳۰ هکتار بوده است.

انتهای پیام/م

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.