مرکز آموزش جوار کارگاهی و صدور گواهینامه ویژه امروز در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان سیرجان افتتاح شد.

آیین افتتاح مرکز آموزش جوار کارگاهی و صدور گواهینامه ویژه با حضور استاندار کرمان، معاون امور اقتصادی استانداری، فرماندارسیرجان، مدیرعامل هلدینگ جهاد نصر کرمان و جمعی از مدیران در مرکز فنی و حرفه‌ای برگزار شد. 

علی یعقوبی پور، فرماندار سیرجان در حاشیه این مراسم گفت: افتتاح مرکز آموزش جوار کارگاهی و صدور گواهینامه ویژه گروه معدنی جهاد نصر سیرجان، یک رویداد مهم در حوزه آموزش و توسعه نیروی کار متخصص در بخش معدن است و این مرکز آموزشی به منظور ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان و کارگران شاغل در معادن منطقه سیرجان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش نیروی کار متخصص و توسعه مهارت‌های فنی به افزایش بهره‌وری و کاهش مخاطرات کاری در حوزه معدن کمک می‌کند، افزود:در این مرکز، آموزش‌های مرتبط با کار‌های معدنی، از جمله: آموزش افزایش ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، احداث قطعات ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی و دیگر مباحث فنی ارائه می‌شود. 

فرماندار سیرجان با اشاره به اینکه هدف اصلی از ایجاد این مرکز، افزایش کیفیت و بهره‌وری نیروی انسانی در صنعت معدن، با توجه به نیاز‌های بازار کار و استاندارد‌های جدید است، تصریح کرد: افتتاح مرکز صدور گواهینامه ویژه در شهرستان سیرجان نیز به طور قابل توجهی باعث کاهش رفت و آمد نیرو‌ها و کارکنان این شهرستان به مراکز خارج از شهر برای دریافت گواهینامه شده است و این اقدام نه تنها زمان و هزینه‌های مرتبط با سفر‌های طولانی را کاهش می‌دهد، بلکه با تسهیل دسترسی به خدمات در محل، روند صدور گواهینامه‌ها را سریع‌تر و کارآمدتر کرده است. همچنین، این مرکز می‌تواند نقشی مهم در بهبود سطح خدمات و افزایش رضایت کارکنان و نیرو‌ها ایفا کند.

تجربه موفق مهارت‌آموزی در همکاری فنی‌حرفه‌ای و شرکت‌ها 

 محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این مراسم همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و شرکت‌ها را تجربه موفقی در مهارت‌آموزی نیروهای تخصصی دانست و گفت: هم‌افزایی با شرکت‌ها برای مهارت‌افزایی ایجاد شده است. 

وی بیان کرد: مهارت، حلقه مفقوده ما در صنعت و اشتغال است و با همکاری فنی و حرفه‌ای در سراسر استان با کمک شرکت‌ها برای مهارت‌آموزی تجربه موفقی ایجاد شده است. 

استاندار کرمان گفت: اکنون از نودژ تا کوهبنان در سراسر استان با کمک مجموعه‌‌های بزرگ اقتصادی، آموزش‌های مهارتی در حال انجام است و شرکت‌ها به اهمیت کار پی برده‌اند. 

وی بیان داشت: در تخصص‌هایی که دارای حساسیت ویژه است، جهاد نصر برای آموز‌ش نیروهای خود وارد شده و بسیار کار باارزشی است که به ایجاد ظرفیت جدید، کاهش آسیب‌ها و ارزش‌افزایی کمک می‌کند. 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان نیز نیروی مهارتی را لازمه مشاغل و به ویژه صنابع پایین دستی دانست و گفت: با همکاری که انجام شده است، نیروهای مهارتی در حال آموزش هستند.

 مرکز آموزش بین‌کارگاهی، مرکزی است که آموزش‌های عملی آن در خط تولید واحد صنعتی انجام  می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار