حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی خدمت در سازمان بازرسی را اقدامی مقدس و جهادگونه برشمرد و گفت: خروجی کار سازمان بازرسی در حوزه‌های مختلف اثربخش است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در دیدار بازرس کل استان کرمان که به مناسبت ۱۹ مهرماه، سالروز تاسیس سازمان بازرسی انجام شد،  خدمت در سازمان بازرسی را اقدامی مقدس و جهادگونه برشمرد و گفت: خروجی کار سازمان بازرسی در حوزه های مختلف اثربخش بوده و قابل قدردانی است.

وی افزود: سازمان بازرسی، براساس مفاد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حفاظت و صیانت از سرمایه‌های عظیم مادی، معنوی و نیروی انسانی را بر عهده دارد و از این رو، رسالتی خطیر و جهادی بر عهده این سازمان قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از تلاشگران در سازمان بازرسی به عنوان نیرو‌های جهادگر یاد کرد و ادامه داد: سازمان بارزسی به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی قوه قضائیه با سختی‌های متعددی در اجرای ماموریت‌های خود روبرو است و بر همین اساس، تلاشگران این حوزه، مجاهدان فی سبیل الله هستند که همواره برای اصلاح امور و پیشگیری از مفاسد گام بر می‌دارند.

دادخدا سالاری، بازرس کل استان کرمان نیز در این دیدار صیانت از حقوق بیت المال را وظیفه اصلی سازمان بازرسی برشمرد و گفت: سازمان بازرسی براساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی، برنامه‌های خود را در حوزه‌های پیشگیری، نظارت حین اقدام (مصون سازی و ارتقای توان مدیریتی مدیران) و اقدامات سلبی متمرکز کرده است و از این رو بخش اندکی از موارد در این سازمان، منجر به تشکیل پرونده می‌شود و برای پیشگیری از وقوع جرم در بیش از ۹۰ درصد موارد، تذکراتی برای اصلاح امور به مدیران داده می‌شود.

وی افزود: سازمان بازرسی با بهره گیری از همت کارکنان تلاشگر خود برای حفظ سلامت نظام اداری کشور گام بر می‌دارد و بدین منظور شاهد هستیم که نیرو‌های این سازمان در بسیاری از ایام هفته، به صورت شبانه روزی مشغول تلاش هستند.

سالاری تصریح کرد: در مسیر اجرای وظایف قانونی سازمان بازرسی همواره تلاش شده است که به عنوان راهنما و پشتیبان مدیران به نحوی اقدام کنیم که ضمن رعایت چارچوب‌های قانونی، فعالیت‌های توسعه‌ای با سرعت و دقت انجام شوند.

وی تاکید کرد: حرکت سازمان بازرسی در تمامی ادوار بر مبنای شناسایی گلوگاه‌های فساد و مبارزه با ویژه خواران بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار