استاندار زنجان گفت: میزان سرمایه گذاری صنعتی در این استان از رقم ۵۸ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به ۱۶۷ هزار میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.

 محسن افشارچی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تغییر رویکرد از ساختار پروژه محوری به سمت برنامه محوری در استان اشاره کرد و گفت: مبنای اصلی در مدیریت استان طی سه سال گذشته، عمل دقیق بر اساس آمار و اطلاعات مستند بوده است و تلاش کردیم بر مبنای شاخص های دقیق کشوری، عملکرد خود را مورد سنجش قرار دهیم.

وی ادامه داد: بر مبنای داده های مستند در شاخص های مهمی مثل نرخ بیکاری، مشارکت اقتصادی، نرخ تورم، میزان درآمد و وضعیت زیرساخت ها وضعیت استان رو به بهبود بوده است.

افشارچی با بیان اینکه در شاخص نرخ بیکاری وضعت استان از نرخ ۷.۵ درصد سال ۱۴۰۱ به ۶.۹ درصد در مقطع کنونی کاهش پیدا کرده است، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز از رقم ۴۵ درصد سال ۱۴۰۱ به رقم ۵۰.۷ در سال جاری افزایش یافته و استان در این شاخص رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی ادامه داد: زنجان با نرخ تورم سالانه ۴۵.۹ در سال ۱۴۰۱ جزو استان های با تورم بالا بود ولی در مقطع کنونی بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم در زنجان به ۳۰.۵ درصد کاهش پیدا کرده و زنجان در جایگاه ۳۰ بین استان ها از حیث پایین بودن نرخ تورم قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.