فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان از کشف ۹۳ شیء اصل و انهدام ۹ باند حفار غیرمجاز در نیمه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

سرهنگ کاظم میرمقدم فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان گفت: یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خوزستان در سال جاری به منظور انجام وظایف ذاتی خود با محوریت مبارزه با جرائم علیه میراث فرهنگی، رویکردی دانش‌محور داشته و در حوزه پیشگیری اجتماعی و همچنین جلب مشارکت‌های اجتماعی و ... فعالیت‌های متعددی داشته است.

به گفته وی یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان براساس کارنامه و عملکرد خود در ۶ ماهه نخست سال جاری موفق شد رتبه نخست را در میان استان‌های کشور از آن خود کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه با اشاره به عملکرد این یگان بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری تعداد ۹ باند حفار غیرمجاز در استان منهدم و ۳۰ نفر نیز در ارتباط با آن دستگیر شد.

وی گفت: همچنین تعداد ۹۳ شیء اصلی از حفاران غیر مجاز توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان کشف شد.

میرمقدم افزود: این تعداد شیء کشف‌شده از شهرستان‌های لالی و اندیمشک و شامل اشیائی نظیرگوزه‌های رنگی انگشتری نگین‌های انگشتری اشیاع مفرغی و خمره‌های سفالی بودند.

وی تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری ۱۱ هزار و ۶۲۹ مورد سرکشی و پایش میدانی از آثار تاریخی انجام و در موارد مختلف نیز از تخریب آثار تاریخی جلوگیری به عمل آمد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان افزود: چهار هزار و ۵۶۸ مورد تعامل و هماهنگی با با معتمدان محلی، یکهزار و ۱۰۱ مورد تعامل با نیروی انتظامی، ۲ هزار و ۳۰۷ مورد تعامل با بسیج، چهار هزار و ۹۴۸ مورد تعامل و هماهنگی با شورا و دهیار نیز در این مدت توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان انجام شد.

وی ضمن قدردانی از کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان خاطرنشان کرد: حراست و صیانت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی مستلزم مشارکت و همراهی و همکاری مستمر مردم است و در همین راستا تلاش می‌شود با آگاهی‌بخشی، از ظرفیت‌های اجتماعی برای صیانت از آثار تاریخی استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.