رئیس اداره پست مهاباد گفت: در سایه اعتماد عمومی مردم به پُست هم اکنون روزانه بیش از ۵ هزار مرسوله پُستی در این شهرستان مبادله می‌شود که از این تعداد، سه هزار مرسوله ارسال و ۲ هزار مرسوله وارد می‌شود.

کمال عثمانی رئیس اداره پست مهاباد گفت: هم اکنون اداره پُست این شهرستان دارای ۵۴ پیشخوان و ۲۹ دفتر آی‌سی‌تی روستایی است و با توجه به توسعه فروشگاه‌های اینترنتی بیش از ۶ هزار خانوار مهاباد از طریق پُستی و فعالیت در این فروشگاه‌ها امرار معاش می‌شکنند.

وی اضافه کرد: امسال ۳۰۰ هزار مرسوله پستی به مقصد این شهرستان ارسال شد که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و ۳۸۷ هزار مرسوله پستی از مبدا این شهرستان به مقاصد داخلی و خارجی ارسال شده که حدود ۱۷ درصد افزایش یافته است.

عثمانی بیان کرد: از مجموع مرسولات پستی ارسال شده، ۲۸۲ مرسوله به خارج از کشور ارسال و مابقی نیز به مربوط به شهر‌های مختلف کشور بوده که توسط همکاران اداره پست در سطح شهر و روستا تحویل گیرندگان داده شده است.

رئیس اداره پست مهاباد ادامه داد: دغدغه اصلی اداره پست در حال حاضر نبود نامگذاری معابر شهری است که براساس برآورد اولیه حدود ۳۰ درصد فاقد نام و ۵۰ درصد هم فاقد پلاک هستند، اما برغم ان پُست مهاباد در بین شهرستان‌های استان در جایگاه نخست قرار دارد.

وی بیان کرد: سرویس احراز هویت مکانی که به واسطه آن متقاضیان براساس کدپستی هوشمند و اطلاعات جغرافیایی سنجیده می‌شوند، یک ضرورت بوده که نبود زیرساخت‌های لازم امکان سرویس‌های الکترونیکی و دولت الکترونیک را با مشکل مواجه می‌کند.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود نهاد‌های مسئول از جمله شهرداری و شورای شهر و سایر دستگاه‌های مرتبط با نگاهی مسئولانه به مشکل زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله نامگذاری معابر و پلاک کوبی و سایر اقدامات آدرس استاندارد را فراهم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.