شریفی گفت: این استان با توجه به آسیب‌های اجتماعی و آمار بالای بیماران اعصاب و روان، نیازمند بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی در این حوزه است.

مهرداد شریفی معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان چهارشنبه در آیین افتتاح دومین مرکز سراج دانش‌آموزی کشور با محوریت سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در محل مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی و پژوهشی آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حال حاضر بیمارستان سلامت روان استان به دلیل نبود امکانات و فضای کافی جوابگوی ارائه خدمات به بیماران نیست و این نقص قطعا موجب ایجاد آسیب‌های بیشتری در جامعه خواهد شد.

او افزود: ضریب اشغال تخت در بیمارستان سلامت روان استان ۱۲۰ درصد است و تعداد بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان بسیار بالا است.

شریفی با تاکید بر اینکه پیشگیری ارزان‌تر و آسان‌تر از درمان است تاکید کرد: اگر ۳۰ درصد اختلالات روانی در استان شناسایی و درمان نشوند این افراد به بیماری روانی مبتلا می‌شوند.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه آینده استان در حوزه سلامت روان تاریک است توضیح داد: متاسفانه به خوبی به حوزه سلامت روان در استان پرداخته نشده است و بیمارستان سلامت روان مناسبی در خوزستان وجود ندارد.

وی اداره کل ورزش و جوانان استان را یکی از متولیان توجه و اجرای برنامه‌های مرتبط با حوزه سلامت روان مردم دانست و گفت: باید اقدامات موثرتری در استان برای سلامت روان مردم و نشاط آنها انجام شود.

شریفی با اشاره به رابطه بین فقر و بیماری ادامه داد: در حال حاضر به نقطه‌ای رسیدیم که به دلیل هزینه‌های بالای درمان، این هزینه باید از سبد خانوار کسر شود.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه سلامت اجتماعی یکی از مهمترین مقوله‌های حوزه سلامت است اظهار کرد: ارتقای بعد اجتماعی و معنوی سلامت، سلامت جسمی و روانی را نیز تضمین می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.