رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: برای احداث حدود ۴۰۰ گلخانه در استان مجوز صادر شده است.

خلیل شریفی با اشاره به اینکه مشکلات گلخانه‌داران در چندین جلسه مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: عارضه‌یابی و رفع مشکلات گلخانه‌داران استان در اولویت قرار دارد. 

وی با بیان اینکه موضوع عدم توجیه اقتصادی احداث گلخانه‌های با مساحت کمتر از ۵ هزار متر توسط کارشناسان امر مطرح شد، عنوان کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا گلخانه‌داران در صورت دریافت تسهیلات از بانک دچار مشکل نشوند. 

شریفی با بیان اینکه برای احداث حدود ۴۰۰ گلخانه در چهارمحال و بختیاری مجوز صادر شده است، یادآور شد: باتوجه به تخصیص گاز از سوی شرکت گاز برای این گلخانه‌ها، امکان تخصیص جدید وجود ندارد، بنابراین باید تمهیدی اندیشیده شود تا گلخانه‌هایی که توان ادامه کار را ندارد، مجوز آنان ابطال شود. 

رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع‌تبدیلی، آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات این کمیسیون ارائه پیشنهاد برای حل مشکل چاه‌های مشارکتی و ارسال به هیات مقررات‌زدایی در حوزه گلخانه‌ها بود، اما تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است. 

وی با اشاره به اینکه تشکیل انجمن گلخانه‌داران اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری از مصوبات کمیسیون کشاورزی، صنایع‌تبدیلی، آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی است، گفت: باید تلاش شود برای پیگیری منسجم مشکلات و مطالبات گلخانه‌داران این انجمن هر چه سریعتر تشکیل شود

برچسب ها: گلخانه ، جهادکشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار