معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چهار نفر از سرنشینان یک قایق صیادی با همکاری مرکز جستجو و نجات دریایی چابهار نجات داده شدند.

سیداحمد هاشمی اظهار کرد: در یک عملیات نجات موفقیت‌آمیز، چهار نفر از سرنشینان یک شناور صیادی که در دریای عمان در حال غرق شدن بودند، با همکاری مرکز جستجو و نجات دریایی چابهار نجات یافتند.

وی درباره جزییات این حادثه افزود: بر اساس درخواست اعلامی مبنی بر غرق شدن شناور در فاصله ۳۰ مایلی از بندر چابهار، عملیات امدادی با شناور ناجی ۲۴ آغاز شد و پس از پنج ساعت تلاش، این چهار نفر به سلامت نجات داده شدند.

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این افراد تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی به فرماندهان و خدمه شناور‌های سنتی توصیه کرد که حتماً به صیدگاه‌های مشخص‌شده بروند و تجهیزات ایمنی لازم را به همراه داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه این حادثه نشان‌دهنده اهمیت رعایت نکات ایمنی در دریا و همکاری میان نهاد‌های مرتبط است افزود: در مواقع اضطراری، تماس با کانال رادیویی ۱۶ و شماره اضطراری ۱۵۵۰ بدون کد و پیش شماره الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار