مدیر کل امور فرآوردههای طبیعی، سنتی و مکمل تأکید کرد علیرغم وجود چهار شرکت فعال تولیدکننده شیرخشک اطفال در کشور و تنوع برندهای این محصولات، باورهای نادرست در مصرف یک برند خاص مانع از بهرهمندی نوزادان از گزینههای متنوع میشود.
دکتر علیرضا رستمی تصریح کرد: با وجود تنوع مناسب در برندهای شیرخشک رگولار، تفکر مصرف یک برند خاص میتواند به عدم تعادل در بازار و افزایش تنش روانی در خانوادهها منجر شود.
وی اشاره کرد: تغییرات طبیعی در عملکرد گوارشی نوزاد ممکن است به اشتباه به عنوان بیماری تلقی شود و این نیاز به آموزش صحیح در میان والدین و پزشکان دارد.
او همچنین افزود: کیفیت شیرخشکهای موجود در داروخانهها بهطرز قابل توجهی بالاست و باید والدین متوجه این واقعیت شوند که مصرف چند برند متفاوت میتواند نیازهای تغذیهای نوزادان را به نحو مناسبی تأمین کند.
دکتر رستمی در پایان خواستار اطلاعرسانی صحیح به پزشکان و جامعه پزشکی جهت ارتقاء آگاهی و اصلاح باورهای نادرست در این زمینه شد.