نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: علما و روحانیون باید بتوانند به درستی تقابل جبهه اسلام و جبهه کفر را برای مردم ترسیم و تبیین کرده و آن‌ها را نسبت به وظایفشان که اتحاد، وحدت و اتفاق نظر برای مقابله با دشمن است آگاه کنند.

 آیت‌الله مصطفی محامی در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های سراوان، مهرستان، سیب‌وسوران و گلشن ضمن عرض تسلیت شهادت مردم مظلوم فلسطین و لبنان و همچنین شهادت فرماندهان حزب‌الله و سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان کرد: شهید سید حسن نصرالله مردی مجاهد بود و یک عمر در راه دفاع از اسلام در حال مبارزه بود و مزد خود را با شهادت گرفت.

وی افزود: این شهید توانست جبهه مقاومت را تقویت و شکست‌های متعددی را به اسرائیل متحمل کند به گونه‌ای که در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل نتوانست به اهداف خود برسد و برای اعلام آتش بس دست به دامن کشورهای دیگر شد و در مراحل بعدی جنگ نیز طی ۲۲ و سپس در ۱۱ روز مجبور به عقب نشینی شد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: شهید سید حسن نصرالله پرچمدار جبهه مقاومت در منطقه بود و فقدان ایشان برای جامعه اسلامی جای تسلیت دارد و امیدواریم خداوند متعال با لطف خود خلأ این شهیدان را جبران و جبهه مقاومت‌ را تقویت کند تا بتواند با قدرت بیشتر مسیر خود را ادامه‌ دهد و رژیم غاصب صهیونیستی به دست جبهه مقاومت از بین برود.

رهبر معظم انقلاب با اقتدار نمازجمعه را اقامه کردند

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی و با وجود حملات دیوانه وار اسرائیل که مردم بی دفاع و مظلوم لبنان و فلسطین را به شهادت می‌رساند طبعا ممکن است سبب نگرانی و ایجاد ابهام شود که چه کاری باید انجام دهیم.

امام جمعه زاهدان گفت: رزمندگان فلسطینی با شرایط سختی روزها و شب‌ها را سپری می‌کنند و خانواده‌های آن ها هم توسط جاسوسان شناسایی و در خطر هستند و گاهی اعضای خانواده آن‌ها شهید می‌شوند اما باز هم با تمام توان پای کار هستند.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با همه تهدیدها با اقتدار نماز جمعه حماسی هفته گذشته در تهران را اقامه کردند و این درس صلابت، شاعت، اطمینان، ایمان و باور به وعده‌های الهی است.

آیت الله محامی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های امیدآفرین خود تاکید کردند که جبهه مقاومت راه خود را ادامه‌ خواهد داد و عنوان کردند که ما در طول دوران انقلاب اسلامی خود چنین حوادثی را تجربه کرده‌ایم و تنها در یک انفجار در حزب جمهوری اسلامی ۷۲ نفر از شخصیت‌های بزرگ کشور از جمله شهید آیت‌الله دکتر بهشتی را از دست دادیم و حتی قبل از آن رئیس جمهور و نخست وزیر خود را از دست داده بودیم اما همین شهادت‌ها سبب شد تا شعله‌های انقلاب فروزان‌تر و مردم انقلابی‌تر پای کشور خود ایستادگی کنند.

اتحاد و انسجام رمز پیشرفت و توسعه

وی خاطرنشان کرد: وقتی پرچم از دست رزمنده‌ای بر زمین می‌افتد ما باید آن را در دست بگیریم و از اسلام دفاع کنیم و هر کس در هر جایگاهی که هست باید به وظیفه خود عمل کند.

امام جمعه زاهدان گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که دولت‌ها و ملت‌ها باید هوشیار باشند و هنگامی که اسرائیل به کشوری حمله می‌کند با او به مقابله بپردازند چرا ممکن است فردا روز نوبت خود آن‌ها باشد و اگر دشمن به بخشی از جامعه اسلامی حمله می‌کند همه باید ید واحده باشند و به دفاع بپردازند.

وی ادامه داد: در سطح ملی نیز آن چیزی که در رأس وظایف ماست باز همان حفظ وحدت و وفاق ملی است و رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای همایش وحدت اسلامی در هفدهم ربیع ‌الاول فرمودند "اگر ما بخواهیم حرفمان در دنیا تاثیرگذار باشد باید این وحدت را عملا در کشور خودمان نشان دهیم".

آیت الله محامی تصریح کرد: اگر ما اتحاد لازم را داشته و متحد و منسجم باشیم امنیت پایدار خواهیم داشت و این سبب رشد علمی، اقتصادی و فرهنگی خواهد شد اما اگر تفرقه و نفاق باشد دشمن سوء استفاده و به امنیت ما ضربه می‌زند و باید توجه داشت که امنیت پیش‌نیاز همه پیشرفت‌هاست.

وی افزود: قطار پیشرفت‌ سیستان و بلوچستان راه افتاده و اگر ناامنی و آشوب ایجاد شود این قطار از حرکت خواهد ایستاد، متاسفانه این اتفاقات رخ داد اما خوشبختانه با اهتمام رهبر معظم انقلاب و اهتمام رئیس جمهور شهید به بیانات رهبری این قطار مجددا به حرکت در آمد.

امام جمعه زاهدان گفت: اگر پیشرفت‌ها با همین شتاب کنونی پیش برود در سه تا پنج سال آینده وضعیت سیستان و بلوچستان تغییر چشمگیری خواهد کرد که آیت‌الله رئیسی از بین ما رفتند؛ اما در دولت جدید هم گفت‌وگوهایی با رئیس جمهور، معاون اول، وزرا و برخی معاونان وزرا داشته‌ام و همچنان این اهتمام‌ نسبت به استان ما وجود دارد.

وی بیان کرد: راه حل این کار وحدت و اتحاد همه ما با یکدیگر است و متأسفانه گاهی برخی درگیری‌های طایفه‌ای، گروگانگیری و قتل را مشاهده می‌کنیم که این شایسته امت اسلامی نیست و همه باید در این جهت کار و فرهنگسازی کنند و ما مبلغان دینی در این جهت وظیفه بیشتری داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار