مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: شهرستان در زمینه تولید هلو رتبه اول لرستان را دارد.

جواد گودرزی اظهار کرد: سطح کشت گوجه در بروجرد ۱۲.۵ هکتار بوده که از این میزان ۸.۵ هکتار سطح کشت بارور و ۴ هکتار نابارور است که ۵۳.۲ تُن از این محصول در شهرستان تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سطح باغات آلوی شهرستان ۵۲۳.۶۳ هکتار بوده که از این میزان ۴۷۱.۵۵ هکتار بارور و ۵۲.۰۸ غیربارور بوده که ۳ هزار و ۶۰۶.۵۵ تُن این میوه در شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: سطح باغات هلوی شهرستان نیز ۹۳۱.۷۷۷ هکتار بوده که از این میزان ۸۲۸.۱۵۷ هکتار بارور و ۱۰۳.۶۲ هکتار غیربارور و میزان قطعی تولید ۱۳ هزار و ۳۷۲.۹۸ تُن است.

گودرزی با بیان اینکه این محصول ۵۰ درصد تولید لرستان و رتبه اول را دارد، افزود: همچنین سطح باغات شفتالو ۱۰.۴ هکتار بوده که ۳.۴ هکتار بارور و ۷ هکتار غیربارور است که ۲۰.۶۵ تُن از این محصول در شهرستان تولید می‌شود.

وی بیان کرد: سطح باغات زردآلو و قیسی بروجرد ۶۱۱.۴۴۱ بوده که ۵۵۴.۱۲۱ هکتار بارور و ۵۷.۳۲ هکتار غیربارور بوده و میزان قطعی تولید این محصول ۳ هزار و ۶۰۶.۲۳ تُن است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: ۲۱۰.۹ هکتار از باغات بروجرد نیز شلیل بوده که از این میزان ۱۹۳.۶ هکتار بارور و ۱۷.۳ هکتار عیربارور است که ۲ هزار و ۴۴۷.۷۴ تُن از این محصول در شهرستان تولید می‌شود.

گودرزی تصریح کرد: این محصول ۴۵ درصد تولید استان و رتبه اول را از آن خود کرده است.

برچسب ها: هلو ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.