طلاب افغانستانی رتبه نخست آثار علمی، فرهنگی در اجلاس طلاب اهل قلم جامعة المصطفی را کسب کردند.

حجت الاسلام عباس یوسف نژاد، رئیس دبیرخانه اجلاس طلاب اهل قلم گفت: جامعة المصطفی العالمیه وظیفه تربیت طلاب غیر ایرانی را دارد و طلاب خارجی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این مرکز درحال تحصیل هستند و ما برای اینکه بتوانیم آثار این طلاب را جمع آوری و به نمایش گذاشته شود، اجلاس طلاب اهل قلم را برگزار نمودیم و از اوایل تیر ماه امسال فراخوانی را در بین طلاب جامعة المصطفی مقیم خراسان رضوی اعلام کردیم تا آثار عملی و فرهنگی خود را به دبیر خانه اجلاس ارسال کنند و در طی سه ماه ۵۰۴ عنوان کتاب ومقاله علمی به دبیر خانه اجلاس طلاب اهل قلم رسیده است.

 وی افزود ۳۵۰ عنوان کتاب در بخش های علمی، فرهنگی و ترجمه و ۱۵۴ مقاله علمی به چاپ رسیده در این اجلاس به نمایش گذاشته شده است.

رئیس دبیرخانه اجلاس طلاب اهل قلم همچنین افزود: آثار این نمایشگاه از طلاب ۱۲ کشور و به هشت زبان جهان چاپ شده است و ۸۰ درصد آثار علمی، فرهنگی این نمایشگاه توسط طلاب افغانستان منتشر شده و بخش اعظمی از رتبه های برتر اجلاس طلاب اهل قلم را افغانستانی ها از آن خود نمودند.

این نمایشگاه تا ۱۹ مهره ماه از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر برای بازدید علاقه مندان در دانشگاه جامعة المصطفی العالمیه شهر مشهد دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.