سفیران و دیپلمات‌های ارشد ۶ کشور اسلامی در نشستی به میزبانی سفارت لبنان در مسکو تأکید کردند که کشور‌های اسلامی منطقه باید به صورت «ید واحد» در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند.

به نقل از سفارت ایران در مسکو، در نشست کشورهای اسلامی، سفیران برخی کشور‌های اسلامی از جمله سفیران لبنان، الجزایر، سوریه، فلسطینف جمهوری اسلامی ایران و معاون سفارت عراق حضور داشتند.

سفرای این کشور‌های اسلامی در این نشست درباره شدت یافتن حملات جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی در هفته‌های اخیر گفتگو و تبادل نظر کردند.

آنان همچنین آخرین تحولات منطقه در لبنان، سوریه و فلسطین را مورد بررسی قرار دادند.

سفرای این کشور‌های اسلامی تاکید کردند که کشور‌های منطقه باید به صورت «ید واحد» در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند، چراکه تلاش رژیم صهیونیستی بر آن است که به صورت تک تک به همه کشور‌های اسلامی و اجزای مقاومت در منطقه حمله کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در آغاز این نشست، حضور رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی را عامل اصلی مشکلات غرب آسیا دانست.

کاظم جلالی با انتقاد شدید از سکوت سازمان ملل، نهاد‌های حقوق بشری و دنیای غرب، افزود: باید از جهان غرب پرسید که چگونه از حقوق بشر دم می‌زنند، درحالیکه در برابر این همه کشتار و جنابت در حق ملت مظلوم فلسطین و لبنان سکوت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار