مدیر پایگاه ملی حسنلو نقده از آغاز عملیات عمرانی با هدف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این مجموعه خبر داد.

مدیر پایگاه ملی حسنلو نقده  عملیات اجرایی فاز اول احداث ساختمان نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی مجموعه پایگاه ملی حسنلو به مساحت حدود ۸۰ مترمربع آغاز شده که این ساختمان شامل دو واحد نمازخانه و همچنین ۶ چشمه سرویس بهداشتی است.
 
حسن شیری با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۳ میلیارد ریال است، افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با افزایش اعتبارات این مجموعه اقدامات عمرانی برای حفاظت، مرمت و ساماندهی محوطه تپه تاریخی حسنلو نقده به‌صورت مستمر در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه روستای هدف گردشگری حسنلوی نقده به‌واسطه داشتن آثار شاخص طبیعی و تاریخی از قبیل محوطه‌های مهم تاریخی، سد و تالاب یکی از مقاصد مهم گردشگری استان آذربایجان غربی به شمار می‌رود لازم است که زیرساخت‌های گردشگری برای استفاده گردشگران و رفاه حال ایشان ایجاد و توسعه یابد و امید است با تخصیص اعتبارات لازم شاهد ایجاد امکانات رفاهی بیشتر در این مجموعه باشیم.

تپه تاریخی حسنلو در ۸۰ کیلومتری ارومیه و ۹ کیلومتری نقده قرار دارد که با قدمت حدود هشت‌هزار ساله یکی از مهمترین محوطه‌های باستانی ایران بوده که دارای شهرت جهانی بوده و جام زرین حسنلو یکی از مهمترین آثار مکشوفه از این محوطه تاریخی است که قدمت سه‌هزار ساله دارد و هم‌اکنون در موزه ملی ایران باستان نگهداری می‌شود.

این اثرباستانی در سال ۱۳۴۴ به شماره ۴۸۵ در فهرست آثار ملی ثبت شده و برای انجام فعالیت‌های علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده است و یکی از آثار مهم گردشگری استان آذربایجان غربی به شمار می‌رود که همه‌روزه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی از این مجموعه ارزشمند هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.