مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین از جذب ۵۴۳ دانش آموز ابتدایی بازمانده از تحصیل در دو مرحله خبر داد.

سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: در طرح پیگیری دانش آموزان بازمانده از تحصیل، از هزار و ۴۴۸ دانش آموز شناسایی شده مقطع ابتدایی۵۴۳ نفر در ۲ مرحله جذب شدند.

به گفته وی، سال تحصیلی جدید با کمترین چالش در بحث نیروی انسانی آغاز شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین درباره افتتاح طرح‌های جدید عمرانی در حوزه آموزش و پرورش هم گفت: دبیرستان پاسداران قرار بود مهرماه تکمیل شود، اما با توجه به حجم کار به زمان بیشتری نیاز دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به موفقیت‌های دانش آموزان قزوینی در زمینه‌های مختلف از جمله کسب رتبه در کنکور سراسری و مدال در المپیاد‌های علمی و ورزشی عنوان کرد: این موفقیت‌ها نوید بخش پیشرفت‌های مختلف در حوزه آموزش و پرورش در استان قزوین است.

تندی معاون آموزش ابتدایی استان هم با اشاره به طرح شهید محمودوند درباره طرح جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: این طرح سال ۱۴۰۱ در حوزه ابتدایی آغاز و جلسات منظمی در این زمینه تشکیل شد.

وی بیان کرد: برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل از ظرفیت اداره پست و همچنین بهزیستی استفاده شده است.

معاون دادستان مرکز استان قزوین هم گفت: در بحث اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان بخش نامه‌ای تنظیم شد و به مراکز استان‌ها ابلاغ شده است.

حداد در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: یکی از وضعیت‌های مخاطره آمیز ترک تحصیل طفل است و قانونگذار برای تمام موارد ضمانت اجرایی کیفری تعیین کرده است.

وی بسیاری از انحرافات شخصی فرد را در دوران تحصیل عنوان کرد و افزود: این موضوع از اهمیت موضوع آموزش و پرورش حکایت دارد.

معاون دادستان مرکز استان در ادامه تاکید کرد: افرادی که مانع از ادامه تحصیل اطفال می‌شود باید شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.