سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: خوش بینی به خدا یکی از شرایط استجابت دعا و نجات انسان است.

به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در سخنرانی معارفی حرم مطهر بانوی کرامت،ختم صلوات برای حل مشکلات و معضلات را بسیار مؤثر دانست و اظهار داشت: کسی که تزکیه نفس کند و همواره یاد خدا باشد و صلوات بفرستد، رستگار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از سیره پیامبر (ص) به عنوان بهترین الگو در عالم برای بشریت، فال خوب زدن در دل و ذهن است، گفت: پیامبر (ص) همیشه از فال بد نهی می‌کردند و نفوس بد نمی‌زدند و همیشه نسبت به مسائل خوش بین بودند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: بد بینی، فال بد و نفوس بد زدن در اسلام نهی شده و هیچ وقت نباید به آن توجه کنیم و ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» را باید در حین نا امیدی تکرار کنیم.

وی گفت: پیامبر (ص) فرمودند باید از نفوس بد زدن، بدبینی و فکر بد اجتناب کنیم و نباید نسبت به مصائب بدبین باشیم.

فرحزاد یادآور شد: در روایات بسیاری آمده که بلا در فضا معلق است و گرفتار شدن به این بلایا به تلقین و گفته انسان بستگی دارد؛ در روانشناسی هم مطرح است که با روحیه دادن بیماری‌ها خوب می‌شود.

وی اضافه کرد: هیچ وقت نباید بدبین باشیم و به خود ظن بد راه بدهیم، چراکه تلقین مثبت یا منفی در وقوع رفتارها مؤثر است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: خوش بینی به خدا یکی از شرایط استجابت دعا است ضمن اینکه ریشه نا امیدی‌ها، کفر، نفاق و شرک است و بدبینی به خدا سر چشمه همه فسادها است.

وی اذعان کرد: خدا خالق هستی است، اگر ما به خدا خوش بین بودیم همه جا برای ما بهشت می‌شود و اگر به کارهای خدا بدبین شدیم، همه جا برای ما جهنم می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: بدبینی یا خوش بینی ما نسبت به خدا تأثیری در خدا ندارد، اگر همه اطاعت بکنند یا نکنند، تأثیری در خدا ندارد و در قرآن داریم کسانی که به خدا بدبین هستند، خدا آنها را لعنت کرده و عذاب می‌کند.

فرحزاد خوش بینی به خدا، توبه و فال خوب زدن را از عوامل نجات انسان دانست و خاطرنشان کرد: امیرالمومنین فرمودند قوی‌تر از آب بر آتش برای از بین بردن گناهان، صلوات بر محمد و آل محمد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار