فراخوان شناسایی طرح مشارکتی زباله‌سوز هاضم منتشر شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به انتشار فراخوان شناسایی طرح مشارکتی زباله‌سوز هاضم گفت: این طرح فنی و ویژه شهرداری در حوزه پسماند و بازیافت با هدف حرکت پایدار در مسیر حفظ محیط زیست و کمک به توسعه اقتصاد چرخشی شهر اصفهان، در حال بررسی و نهایی‌شدن است.

مسعود حیدری افزود: این طرح حاصل ساعت‌ها جلسه کارشناسی در کارگروه ویژه در سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، سازمان پسماند شهرداری اصفهان و ساتبا (سازمان انرژی‌های نو و تجدیدپذیر ایران زیرمجموعه وزارت نیرو) برای نخستین‌بار در کشور است، ارزشی حدود ۵ همت دارد.

وی افزود: طرح مشارکتی زباله‌سوز هاضم  با هدف حرکت پایدار در مسیر حفظ محیط زیست و کمک به توسعه اقتصاد چرخشی شهر اصفهان، در حال بررسی و نهایی‌شدن است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: این واحد دارای ظرفیت ورودی ۶۰۰ تن پسماند در روز است و سعی داریم از دانش فنی و عملیاتی بخش خصوصی به‌منظور مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پسماند شهری استفاده کنیم.

حیدری ادامه داد: یکی از مزایای اصلی زباله‌سوز، کاهش حجم زباله‌ها و کنترل آلودگی محیط زیست است و با توجه به فاصله محل دفن و کارخانه پردازش پسماند شهر اصفهان، استفاده از زباله‌سوز، می‌تواند منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌های حمل‌ونقلِ پسماند شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.