دبیر علمی اجلاس مدیران و مسئولین مراکز دانشگاهی و دپارتمان‌های زبان فارسی ایران و دیگر کشور‌های آسیایی گفت: زبان فارسی پیامش عاشقی و مهر است.

سراج، دبیر علمی اجلاس مدیران و مسئولین مراکز دانشگاهی و دپارتمان‌های زبان فارسی ایران و دیگر کشورهای آسیایی با بیان اینکه زبان فارسی، فضیلت‌های انسانی را در طول ایام و دوران به جهانیان عرضه کرده است، بیان کرد: بعد از شکل گیری زمینه برگزاری این اجلاس در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که متولی و میزبان این اجلاس است، مقرر شد برخلاف دیگر همایش‌ها، این اجلاس گفت‌وگو محور و عمل‌گرا باشد و دانشگاه‌های آسیایی اینجا به طرح مسائل و مشکلات بپردازند.

وی افزود: تلاش داریم که چالش‌های مربوط به حوزه توسعه فارسی در کشور‌های دیگر را با تعامل با اساتید کشور‌های آسیایی مطرح و برطرف  و این تعاملات را گسترده کنیم تا منجر به شبکه سازی شود.

سراج در ادامه، به ایجاد شبکه سازی و ایجاد دبیرخانه گفت‌وگو‌های فرهنگی آسیایی، اشاره کرد و گفت: در کنار دبیرخانه اصلی که در نیشابور برپا خواهد شد، دبیرخانه‌های فرعی در دانشگاه‌های کشور شکل بگیرد و به تناسب نیازها، برنامه‌های مختلفی انجام و تفاهم نامه مربوطه، منعقد شود.

وی خاطرنشان کرد: زبان فارسی پیام‌اش مهر است و عاشقی. ضمن آنکه ستم ستیز و گفت‌وگو محور است.

اجلاس «گفتگو‌های فرهنگی آسیایی، زبان فارسی میراث معنوی مشترک» در قالب «هفته گفت‌وگو‌های فرهنگی آسیایی» به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در چهاردهم و پانزدهم مهرماه جاری و به میزبانی شهر نیشابور برگزار می‌شود.

همچنین، هفته گفت‌وگو‌های آسیایی از ۱۳ تا ۱۶ مهرماه در نیشابور و مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب ها: زبان فارسی ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.