کتاب «آزادترین مرد جهان» به قلم راشد جعفرپور کلوری درباره زندگی مبارز محبوب و قهرمان عرب، سید حسن نصرالله است.

کتاب «آزادترین مرد جهان» به قلم راشد جعفرپور کلوری درباره زندگی مبارز محبوب و قهرمان عرب، سید حسن نصرالله است، که از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار شده است. 

در فصل اول کتاب با عنوان سر آغاز یک طلوع می‌خوانیم: «حسن نصرالله، قهرمان عرب؛ مردی که ناخواسته دشمنانش را به تحسین واداشت! قامتی استوار با شانه‌هایی کشیده، چشمانی نافذ و آرام، با چهره‌ای گشاده و ریش‌هایی پرپشت و بلند که هنوز سپیدی‌اش بر سیاهی‌اش غلبه نیافته است. عمامه‌ی سیاه و بزرگی بر سر دارد که گویی مخزنی مملو از افکار و اندیشه‌های عمیق را محافظت می‌نماید. 

عینکی بر گونه‌هایش سنگینی می‌کند که با تمام قدرت در عمق بخشیدن به بینایی و ژرف‌نگری‌اش او را مدد می‌رساند. عبایی بلند، قامتش را چنان پوشانیده که آثار درد‌ها و رنج‌های مسلمانان و دنیای عرب زمانه‌اش را کاملاً مستور نماید. علی‌رغم بار مسئولیت سنگین، نه‌تن‌ها اراده‌ی یک حزب بلکه مسئولیت احیای اندیشه و اعتقادی ژرف و عمیق در دنیایی که از منظر بسیاری از نواندیشان «زمانش دیگر کهنه شده است» را بر دوش می‌کشد. 

اما او جدی و مصمم، پرکار و جسور چنان می‌نمایاند که مظهر مقاومت و پایداری است. گویی واهمه‌ای از کسی ندارد، دشمنان بزرگش را اصلاً به حساب نمی‌آورد، هیچ هراسی از هیچ یک از دشمنان به دل راه نمی‌دهد. با اینکه خوب واقف است که دشمنان سرتاپا مسلحی در هر گوشه و کناری جانش را تنها نه، بلکه خانه و خانواده و هم‌رزمان و هم‌فکرانش را کمین کرده‌اند، اما بی‌کمترین عنایتی به این همه، همیشه خندان و متبسم به روی مخاطبانش لبخند می‌زند و با افتخار می‌گوید: «من آزادترین مرد جهانم و محدودیت‌های امنیتی هیچ تاثیری در ارتباط من با مردم ندارد».

بنا به اعلام رسانه‌ها، کتاب صوتی «آزادترین مرد جهان» به صورت رایگان از سوی ایران‌صدا قابل دسترسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.