وزیر امور خارجه گفت که عملیات وعده صادق ۲ دفاع مشروع بود.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در بیروت حضور دارد امروز (جمعه) ۱۳ مهرماه در نشستی خبری اعلام کرد که اگر اسرائیل هرگونه اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد، اقدام ما از آن سخت‌تر خواهد بود و حتماً پاسخ می‌دهیم.

وی درباره عملیات وعده صادق ۲ گفت که پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی و موشک‌هایی که به اسرائیل شلیک شد، این حمله دقیقاً دفاع از خود و دفاع مشروع و براساس منشور ملل متحد بود.

عراقچی خاطرنشان کرد: ایران شروع کننده حمله نبود بلکه به تهاجم رژیم اسرائیل به خاک ایران و سفارت ایران در دمشق و به حمله علیه اهداف ایران پاسخ دادیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: برخلاف اسرائیل که اهداف مردمی و خانه‌های مسکونی و زنان و کودکان را هدف قرار می‌دهد، ما فقط به مراکز نظامی و امنیتی آن رژیم حمله کردیم.

 قصد ادامه نداریم مگر اینکه اسرائیل بخواهد ادامه دهد

وزیر خارجه عنوان کرد: قصد ادامه نداریم، مگر اینکه این رژیم بخواهد حملات خود را ادامه دهد. 

عراقچی ادامه داد: اگر اسرائیل هرگونه اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد، اقدام ما از آن سخت‌تر خواهد بود و حتماً پاسخ می‌دهیم. پاسخ ما متناسب و کاملاً حساب شده خواهد بود.

حمایت ایران از برقراری آتش‌بس

این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی همچنین درباره آتش‌بس گفت: درباره آتش‌بس با مسئولان لبنانی صحبت کردم و با دیگر کشور‌ها هم در تماس هستیم که یک آتش‌بس برقرار شود.

وی افزود: از تلاش‌هایی که برای آتش‌بس صورت می‌گیرد، حمایت می‌کنیم به شرط اینکه اولاً حقوق مردم لبنان رعایت شده باشد و مورد پذیرش مقاومت باشد و ثانیاً همزمان با آتش‌بس در غزه باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی که در رأس هیأتی به منظور ابراز همدردی و همبستگی با مردم، دولت و مقاومت لبنان به بیروت سفر کرده در این سفر با نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کرد.

وی پیش از این هم در جمع خبرنگاران مهم‌ترین هدف این سفر را اعلام همبستگی و همراهی با مردم لبنان علیه جنایات رژیم صهیونیستی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی لبنان، مردم لبنان و شیعیان لبنان و حزب‌الله لبنان بوده و هست و لازم بود این را در محل با دوستان حضورا اعلام کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی را در نخستین سفر رسمی‌اش به منطقه بعد از تصدی وزارت امور خارجه، محمدرضا رئوف شیبانی نماینده ویژه وزیر امور خارجه در منطقه غرب آسیا، اسماعیل بقایی سخنگو و مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا همراهی می‌کنند. سیدمحسن نبویان و عباس گلرو نمایندگان مجلس نیز در این سفر حضور دارند.

عراقچی همچنین در پیامی، از سایر دولت‌های منطقه هم دعوت کرد که در حمایت از لبنان، به ویژه در شرایط کنونی و همزمان با تهاجم رژیم اسرائیل، ایستادگی کرده و از لبنان حمایت کنند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار