سفیر کشورمان در عربستان سعودی عنوان کرد: ایران در تقویت همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه و تقویت منطقه‌گرایی برای تحقق توسعه و امنیت جدی است

علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض در صفحه شخصی خود نوشت: دیدار مشترک وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزرای خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری در دوحه، نخستین گام برای یک همکاری منطقه‌ای فراگیر و تلاشی ضروری برای تحقق ایده منطقه گرایی است.

وی تاکید کرد: ایران در تقویت همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه و تقویت منطقه‌گرایی برای تحقق توسعه و امنیت جدی است.

روز گذشته (دوازدهم مهرماه) وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های عضو شورای همکاری در نشستی، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مورد بحث و گفتگو قرار داده و بر همگرایی و همکاری کشور‌های منطقه با یکدیگر در زمینه‌های مختلف تاکید نمودند.

در این نشست که به ریاست شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برگزار شد، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های شورای همکاری با بررسی تحولات منطقه، بر ادامه گفتگو‌های دوجانبه و چندجانبه در جهت تقویت روابط فیمابین و یافتن راه‌های همکاری در جهت رشد و شکوفایی منطقه تأکید نمودند.

عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از برگزاری این نشست، بر اهتمام دائمی کشورمان به همسایگان و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و حرکت در جهت ایجاد منطقه قوی با مشارکت همه کشور‌های منطقه تأکید نمود.

وزیر خارجه کشورمان توسعه و پیشرفت منطقه را در گرو ثبات و امنیت آن دانست و ابراز امیدواری نمود با همکاری و هم افزایی کشور‌های منطقه، امنیت و توسعه منطقه تامین گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار