معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۷۰۰ زنبوردار در استان، گفت: سالانه حدود ۴ هزار تن عسل در استان تولید می‌شود.

 صادق اسداللهی با اشاره به آغاز سرشماری از زنبورستان‌های لرستان گفت: سرشماری از زنبورستان‌های استان هم‌زمان با سراسر کشور از ۷ مهر شروع و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در کنار سرشماری از زنبورستان‌های استان کار انجام بیمه پایه زنبورستان‌های نیز در حال انجام است افزود: تنوع بالای گیاهان شهدزا باعث شده است که در لرستان طیف بی‌نظیری از عسل‌های با منشأ گیاهی مختلف و با خواص دارویی فراوان تولید شود.

اسداللهی افزود: باتوجه‌به تنوع گونه‌ای بالای گیاهان مولد شهد حدود ۷۰ درصد عسل‌های تولیدی در لرستان به‌صورت چندگیاه بوده و حدود ۳۰ درصد از این عسل‌ها باتوجه‌به غالب بودن یک‌گونه گیاهی خاص به‌عنوان عسل تک گیاه شناخته می‌شوند. وی گفت: در استان بیش از ۴۶۰ هزار فروند کلنی زنبورعسل توسط بیش از ۳۷۰۰ نفر پرورش داده می‌شود.

اسداللهی ارزش ریالی صنعت زنبورداری استان را بالغ بر یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سالانه حدود ۴ هزار تن عسل در استان تولید می‌شود که از کیفیت بالایی برخوردار است.

برچسب ها: عسل ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.