خواهر رهبر کره شمالی با مسخره کردن موشک جدید کره جنوبی، رژه نظامی در سئول را نمایشی دلقکانه خواند.

کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، روز پنجشنبه موشک هیونمو-۵ کره جنوبی را که برای اولین بار در رژه نظامی اخیر در سئول به نمایش گذاشته شد، به سخره گرفت.

براساس گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که کیم این موشک را یک  سلاح بی فایده بزرگ  توصیف کرد. کیم یو جونگ این اظهارات را در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر شد، تنها دو روز پس از رونمایی کره جنوبی از موشکی که توانایی حمل کلاهک ۸ تنی را دارد، بیان کرد.

در مراسمی که به مناسبت سالگرد نیرو‌های مسلح کره جنوبی برگزار شد، یون سوک یول، رئیس‌جمهور این کشور گفت که کره شمالی در صورت تلاش برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، با نابودی خود مواجه خواهد شد و نسبت به یک پاسخ قاطع از اتحاد بین سئول و واشنگتن خبر داد.

در پاسخ، کیم یو جونگ در بیانیه خود گفت: اگر کره جنوبی یک مقدار عقل سلیم داشته باشد، می‌فهمد چه کسی در مورد پایان باید صحبت کند درحالیکه یک سلاح بی فایده بزرگ را به نمایش می‌گذارد.  

خواهر رهبر کره شمالی رژه نظامی این هفته که به مناسبت روز نیرو‌های مسلح کره جنوبی در سئول برگزار شد را به عنوان یک نمایش دلقکانه توصیف کرد. همچنین نمایش یک بمب افکن سنگین آمریکایی B-1B در جشن روز نیرو‌های مسلح کره جنوبی را محکوم کرد و آن را به عنوان  منظره‌ای که فقط در کره جنوبی استعمارگر رخ می‌دهد، توصیف کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار