ستاد کل کره جنوبی اعلام کرد که همسایه‌ شمالی‌اش پس از ۱۰ روز مجددا بالون‌های پر از زباله را به سوی جنوب فرستاده است.

ستاد کل کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی روز چهارشنبه در اولین پرتاب پس از ۱۰ روز، بالون‌های پر از زباله را به سمت جنوب پرتاب کرد.

براساس گزارش آر تی، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با اشاره به اینکه کره شمالی بالون‌ها را پرتاب کرده است، هشدار داد که ممکن است به سمت سئول و استان جیونگگی و اطراف آن پرواز کنند.

از اواخر ماه مه، کره شمالی بیش از ۲۲ بار بیش از ۵۰۰۰ بالون پر از زباله را در پاسخ به اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ که کره جنوبی ارسال شده بود، رها کرده است. آخرین پرتاب در ۲۲ سپتامبر بود.

ارتش کره جنوبی متعهد شد در صورتی که کره شمالی با ارسال مداوم بالون زباله خود از محدودیت‌های خود عبور کند یا آسیب جدی به مردم کره جنوبی وارد کند، اقدامات نظامی شدید انجام دهد.

دو کشور کره شمالی و جنوبی یکدیگر را به رسمیت نمی شناسند. آنها در وضعیت آتش بس و نه جنگ نه صلح هستند. دو کشور در گذشته بارها برای نابودی یکدیگر و تصرف کامل خاک یکدیگر باهم جنگ داشتند. هم اکنون نیز کره شمالی و کره شمالی، هر یک مدعی حاکمیت بر کل خاک شبه جزیره کره هستند.

کره شمالی بارها تهدید کرده با حمله نظامی به همسایه جنوبی، به حیات این کشور پایان خواهد داد. آمریکا و کشورهای غربی از کره جنوبی و چین و روسیه از کره شمالی حمایت می کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار