رییس بیمارستان امام حسین(ع) شهر زنجان گفت: برای نخستین بار در این استان، یک نوزاد دختر به وزن پنج کیلو و ۱۴۰ گرم با روش زایمان طبیعی در این بیمارستان به دنیا آمد.

دکتر حسین اسکندری گفت:با وجود اینکه تولد نوزادان در این وزن جزو اتفاقات نادر محسوب می‌شود اما مسبوق به سابقه است برای نمونه در سالهای گذشته یک مادر ۳۵ ساله مشهدی نوزاد ۶ کیلو و ۵۰۰ گرمی را به روش زایمان طبیعی به دنیا آورد.

این مسوول ادامه داد: علاوه بر این طی سه سال گذشته تولد نوزادان با وزن بیش از پنج کیلوگرم به روش زایمان طبیعی در شهرهایی مانند قم، اردکان، میاندوآب و هرمزگان به ثبت رسیده که همه این موارد پس از تایید متخصصان زنان و زایمان انجام گرفته است.

اسکندری گفت:مادر این نوزاد ۲۳ ساله است و برای بار دوم نعمت مادر شدن را می چشد.

این مسئول ادامه داد: این مادر زنجانی در هفته سی و نهم بارداری، فرزند دوم خود را با قد ۵۵ سانتی‌متر و با وزن ذکر شده به دنیا آورد که می تواند یک رکود زایمان با روش طبیعی در بیمارستان امام حسین (ع) زنجان محسوب شود.

وی تصریح کرد: این نوازد به رغم وزن بالا با تلاش متخصصان زنان و مامای بیمارستان امام حسین(ع) به سلامت به دنیا آمد و حال عمومی مادر زنجانی و نوزاد مناسب است.

طبق نظر متخصصان پزشکی، زایمان‌های طبیعی نسبت به سزارین عوارض بسیار کمتری برای مادر و نوزاد دارد و پیشنهاد پزشکان به مادران باردار انجام زایمان طبیعی است و مادران و خانواده‌ها باید از خطرات و فواید هر ۲ نوع زایمان آگاهی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.